اشرف غنی در دیدار با پلوسی:

طالبان زمینه فعالیت برای گروه های تروریستی را فراهم می کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد و با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

طالبان زمینه فعالیت برای گروه های تروریستی را فراهم می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی در ادیدار با هیات کنگره آمریکا گفت که القاعده و داعش هنوز هم به عنوان تهدید جدی برای امنیت افغانستان و آمریکا مطرح هستند و طالبان زمینه فعالیت‌ها را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند.

وی افزود که ما خواستار حمایت‌های آمریکا از افغانستان و گسترش روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش امنیتی می‌باشیم.

محمد اشرف غنی در خصوص روند صلح اظهار داشت: صلح برای ما اولویت دارد، صلحی که به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد و ارزش‌های قانون اساسی و حقوق زنان در آن حفظ گردد.

نانسی پلوسی رئیس کنگره آمریکا نیز گفت: دلیل حضور ما در افغانستان این است که یک زمانی طالبان در این کشور میزبان تروریست ها بودند و ما هرگز نمی‌خواهیم که افغانستان دوباره به لانه تروریسم مبدل گردد.

وی ضمن تقدیر از دستاوردهای زنان در افغانستان گفت: حفظ دستاوردها و تامین حقوق زنان افغان برای ما یکی از اولویت ها در کنگره آمریکا می‌باشد.

گفتنی است که رئیس کنگره آمریکا در حالی در سفری غیر منتظره وارد کابل شده که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده به کابل رفت و با محمد اشرف غنی دیدار نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار