مجری برق روستایی شرکت توانیر خبر داد:

تا پایان سال ۹۸ به ۵۰۰ روستا برق‌رسانی می‌شود

چهل‌امیرانی گفت: امسال برق‌رسانی به حدود ۵۰۰ روستا در دستور کار برنامه‌های توانیر قرار گرفته است.

تا پایان سال ۹۸ به ۵۰۰ روستا برق‌رسانی می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی چهل‌امیرانی، مجری برق روستایی شرکت توانیر، افزایش تاب آوری شبکه‌های برق روستایی را به عنوان یک اولویت در دستور کار شرکت توانیرعنوان کرد و گفت: تامین به موقع منابع برای توسعه و نگهداری شبکه با توجه به نزدیک شدن فصل بارش‌ها امری بسیار ضروری است.

وی هزینه شبکه‌های برق روستایی را به طور متوسط سه برابرهزینه شبکه‌های برق شهری دانست و افزود: درعین حال منابعی که از حق انشعاب در اختیار برق روستایی قرارمی‌گیرد یک سوم حق انشعاب دریافتی از مشترکان شهری است.

چهل‌امیرانی با اشاره به اینکه امسال ۱۶ برنامه در دستور کار فعالیت‌های برق روستایی کشور قرار گرفته است، گفت: این برنامه‌ها شامل برق‌رسانی به ۲۴۳ هزارمتقاضی جدید در محدوده روستا‌های برقدار، جابه‌جایی شبکه‌های برق ازمعابر عمومی روستا‌ها جهت کاهش حوادث انسانی، بهسازی شبکه‌های روستایی فرسوده با قدمت بالا، رفع آسیب‌پذیری و افزایش تاب‌آوری شبکه‌های روستایی، رفع ضعف ولتاژ شبکه‌های روستایی و... خواهد بود.

مجری برق روستایی شرکت توانیر با اشاره به به اختصاص ۳۱ درصد از شبکه توزیع برق کشور به شبکه‌های برق روستایی، گفت: طول شبکه برق روستایی حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر است که بیش از ۵۰ درصد آن را شبکه‌های فرسوده با قدمت بالای ۲۵ سال تشکیل داده است که درحوادث طبیعی مانند سیل، طوفان و زلزله بسیار آسیب‌پذیراست و لازم است تاب‌آوری آن در مقابل آسیب‌ها و حوادث بالا برود.


بیشتر بخوانید: با حذف قبوض برق چگونه مبلغ قبض را پرداخت کنیم؟


وی با اشاره به اختصاص بیش از ۸۵ درصد اعتبارات برق روستایی به حوزه نگهداری شبکه موجود و اختصاص ۱۵ درصد منابع به پروژه‌های برق رسانی به روستا‌ها و عشایر کوچ‌رو فاقد برق، اظهارداشت: بی‌برق شدن روستا‌ها و آسیب‌های وارده به شبکه برق روستایی درسیل اخیر، تاکیدی برضرورت تقویت و افزایش تاب‌آوری شبکه در مقابل حوادث طبیعی است که به عنوان یک اولویت در دستورکارتوانیرقراردارد.

چهل‌امیرانی این نگرش که اعتبارات برق روستایی را با توجه به روبه اتمام بودن روستا‌های فاقد برق زیر سوال می‌برد، دیدگاهی نادرست توصیف کرد وگفت: شبکه نیازمند رسیدگی مداوم است و باید علاوه بر حفظ و نگهداری، فرسودگی و افت ولتاژ آن برطرف شود که متاسفانه به جهت کمبود مالی تاکنون این محقق نشده است.

انتهای پیام/

افزایش تاب آوری شبکه‌های برق روستایی در کشور

برچسب ها: اخباراقتصادی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار