داوودی‌ها به سطح شهر می‌آیند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: جشنواره گل‌های داوودی با نمایش ۳۰ هزار گلدان از ۲۰۰ گونه مختلف داودی در باغ گل‌های شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، فروغ مرتضایی نژاد، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره گل‌های داودی در شهر اصفهان، گفت: گل‌های داوودی مخصوص پاییز است و به دلیل تنوع رنگی زیادی که دارد می‌تواند در زمانی که درختان هنوز خزان زده نشده اند، صحنه‌های زیبایی برای شهر و شهروندان خلق کند.

 او ادامه داد: در این نمایشگاه که در باغ گل‌های شهر اصفهان برگزار می‌شود، ۳۰ هزار گلدان داودی در ۲۰۰ واریته و نوع برای نمایش عموم عرضه خواهد شد. ساعت برگزاری این نمایشگاه از ۸ صبح تا ۲۰ است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: این گونه‌ها در مرکز تحقیقات محمودآباد وابسته به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان پرورش یافته اند و در حال حاضر در این مرکز موفق به تولید ۳۰۰ رقم گل داودی شده ایم.

او با بیان اینکه از سال گذشته به دنبال گلدانی کردن گل‌های داودی و نمایش آن‌ها برای شهروندان بودیم، گفت: در شهر نیز اقدام به کاشت گل‌های داودی کردیم چراکه گل‌های داودی، جزء گونه‌های مقاوم و با نیاز آبی کم است.

مرتضایی نژاد در مورد امکان خرید گل‌های داودی در نمایشگاه آتی، افزود: در نمایشگاه امسال امکان خرید و فروش وجود ندارد و امیدواریم در نمایشگاه سال آینده این ظرفیت با توجه به تولیدات مرکز تحقیقات محمودآباد فراهم شود.

او بیان کرد: گل داودی جزء گل‌های با دوام و دائمی به شمار می‌رود و در راستای سیاست‌های ما برای جایگزینی گونه‌های مقاوم به جای گونه‌های با نیاز آبی فراوان تولید و عرضه می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
 

نمایشگاه گلهای داوودی در اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.