معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد:

استرس، هسته اصلی بسیاری از بیماری هاست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: استرس، هسته اصلی بسیاری از بیماری هاست و اصلاح سبک زندگی سبب تضمین سلامتی افراد می شود.

استرس، هسته اصلی بسیاری از بیماری هاستمحمد حسین مصدق، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: استرس، هسته اصلی بسیاری از بیماری هاست و اصلاح سبک زندگی و تغییر رفتارهای نادرست، سلامتی افراد را تضمین می کند.

مصدق به تاثیر استرس بر زندگی افراد اشاره کرد و افزود: دیابت، سرطان، افسردگی، اضافه وزن، چاقی بیماری های قلبی و عروقی و غیره از جمله بیماری هایی است که ارتباط مستقیمی با استرس دارد.

او با بیان اینکه بیماری ها خداساز نیستند، ادامه داد: کلید بسیاری از بیماری ها در اصلاح الگوی تغذیه ای، تحرک و فعالیت بدنی مناسب، تغییر رفتارهای نامناسب و کاهش استرس است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ظاهربینی، ما را کور کرده است، تصریح کرد: از زمانی که اولویت اول انتخاب مواد و محصولات غذایی، دیدن خصوصیات ظاهری و نه عطر و بوی شده است، بر سرمان کلاه رفته است و مشکلات زیادی سلامت ما  را تحت الشعاع قرار داده است.

مصدق ادامه داد: به عنوان مثال معیار انتخاب برنج در قدیم عطر و رایحه ی برنج و یا ملاک انتخاب چای مزه آن بود در حالیکه امروز برای انتخاب برنج و چای، به ترتیب قد و رنگ در اولویت قرار می گیرد و این موضوع نشان دهندی نگاه تجمل گرایانه افراد به مواد غذایی است. 

انتهای پیام/ غ

هسته ی بسیاری از بیماری ها استرس است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.