اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد روز صدم شد

اعتصاب غذای ۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ۱۰۰ روز رسیده و وضع جسمی برخی از آن‌ها بسیار وخیم گزارش شده است.

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد ۱۰۰ روز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، شش اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری بدون اتهام و دادگاه در زندان‌های رژیم صیهونیستی از مدت‌ها قبل اعتصاب غذا کرده‌اند.

سازمان‌های حقوقی فلسطینی در خصوص شرایط بد جسمانی و وضع وخیم برخی از این اسرا هشدار داده‌اند.

قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده «احمد غنام» است که اعتصاب وی به ۱۰۰ روز رسیده؛ پس از آن «اسماعیل علی» ۹۰ روز و «طارق قعدن» فرمانده جنبش جهاد اسلامی ۸۳ روز است که اعتصاب غذا کرده‌اند.

همچنین «احمد زهران» از ۲۴ روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده و دو اسیر به نامهای «هبه و مصعب اللبدی» نیز ۲۸ روز است به اعتصاب خود ادامه داده‌اند.

امانی سراحنه، مسئول رسانه‌ای باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کرده که اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند در شرایط بسیار بدی هستند و با اعتصاب غذا وضع آنان وخیم‌تر می‌شود.

بر اساس گفته سازمان‌های حقوقی، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به انواع مختلف بر اسرا فشار وارد می‌کند تا اعتصاب خود را بشکنند به حدی که آنان را در سلول‌های انفرادی در شرایط دشواری هستند و از نظافت و تهویه و حتی پایین‌ترین خدمات زندان محروم هستند. همچنین اسیرانی که اعتصاب غذا کرده‌اند نمی‌توانند با خانواده‌ها و وکیلان خود ملاقات کنند.

بر اساس آمار رسمی فلسطین، تعداد بازداشت شدگان به ۵۷۰۰ نفر می‌رسد که ۲۳۰ نفر از آنان کودک و ۴۸ نفر زن و ۵۰۰ نفر در بازداشت اداری هستند. همچنین حدود ۱۸۰۰ نفر از اسیران فلسطینی در زنان‌های رژیم صهیونیستی بیمارند که ۷۰۰ نفر آنان نیازمند دریافت خدمات درمانی فوری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار