کدام استان‌ها بیشترین کشفیات موادمخدر را دارند؟

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره سهم استان‌های کشور در امر کشفیات موادمخدر توضیحاتی داد.

کدام استان‌ها بیشترین کشفیات موادمخدر را دارند؟به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۴۰۷۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۲۵۱ کیلوگرم) ۳۳ درصد افزایش دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع مواد مخدر مکشوفه، ۹۴۵۴ کیلوگرم مربوط به ماده تریاک بوده است که ۶۷ درصد کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین از این میزان ۱۳۱۶ کیلوگرم حشیش، ۶۶۶ کیلوگرم گراس، ۱۵۵ کیلوگرم هروئین، ۷۷ کیلوگرم شیشه و ۲۴۰۶ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هفته اخیر مجموعاً ۷۱۲۸ متهم در ارتباط با جرائم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۲۴۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۸۸۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۷۰۸ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۴ درصد کشفیات کشور است و خراسان جنوبی با ۱۳۹۱ کیلوگرم، کرمان با ۱۳۲۹ کیلوگرم، یزد با ۹۶۶ کیلوگرم، فارس با ۹۴۶ کیلوگرم، اصفهان با ۸۴۵ کیلوگرم و هرمزگان با ۷۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


بیشتر بخوانید: کشف محموله ۱۶۹ کیلوگرمی تریاک در بدو ورود به پایتخت


وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۹ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۳۱ دستگاه خودرو توقیف شد و ۴۴ درصد کشفیات اطلاعاتی بوده است.

انتهای پیام/

افزایش ۳۳ درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار