انتخابی المپیک ۲۰۲۰؛

تیم ملی هندبال ایران - کویت/ شاگردان حبیبی محکوم به پیروزی

تیم ملی هندبال کشورمان امروز در آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف کویت می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال ایران امروز در سومین  و آخرین دیدارش در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف کویت می‌رود. انتظار می‌رود شاگردان حبیبی کار سختی برابر این تیم نداشته باشند و بتوانند به آسانی از سد کویت بگذرند و به جمع چهار تیم پایانی برسند.

تیم ملی هندبال ایران - کویت / شاگردان حبیبی محکوم به برد

تیم‌های ملی عربستان سعودی و قطر در گروه نخست این رقابت‌ها صعودشان قطعی است و به احتمال زیاد تیم میزبان یعنی قطر هم، تیم صدرنشین این گروه و حریف تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی باشد. شاگردان علیرضا حبیبی شروع خوبی در این رقابت‌ها داشتند و تیم پر افتخار کره جنوبی را با اختلاف یک گل شکست دادند تا شروع خوبی در این رقابت‌ها داشته باشند. آن‌ها در بازی دوم به مصاف بحرین قدرتمند رفتند و بازی را در پایان با اختلاف ۳ گل واگذار کردند.  

بحرینی‌ها با برد مقابل ایران صعودشان به دور بعدی را قطعی کردند. آن‌ها که نایب قهرمان آسیا هستند توانستند به راحتی از سد کویت در بازی نخست بگذرند، البته کویت تیم خوبی دارد و از آنجایی که این تیم چند سالی از حضور در مسابقات ورزشی محروم بود تیم ناشناخته‌ای برای این رقابت‌ها دارد. آن‌ها حذف شده گروه و همان طور که پیش‌تر اشاره شد بحرینی‌ها هم تیم صعود کرده این گروه هستند.  

رقابت  اصلی برای صعود از این گروه میان تیم‌های ایران و کره جنوبی است. کره ای‌ها هم در این گروه شرایط برابری از نظر امتیاز با کشورمان دارند و تفاضل این تیم از تیم کشورمان بهتر است، اما از آنجایی که تنها بازی رو در رو برای رده بندی جدول مهم است، تیم کشورمان در صورت برد به مرحله بعدی می‌رسد و صعودش قطعی می‌شود. در صورتی که تیم ملی کشورمان بازنده بازی باشد و کره جنوبی، بحرین را ببرد این تیم ملی کشورمان است که از دور مسابقات کنار می‌رود. در صورت شکست ایران و کره جنوبی برابر رقبا، کره‌ جنوبی به دور بعد می‌رسد.

تیم ملی هندبال ایران - کویت / شاگردان حبیبی محکوم به برد

هندبالیست‌های ایران با شرایط خاصی به این مسابقات اعزام شدند. هدایت این تیم بر عهده سرمربی ایرانی به نام علیرضا حبیبی است و ترکیبی از بازیکنان جوان در این تیم حضور دارند که البته شرایط بسیار خوبی هم دارند. لژیونر‌های زیادی در ترکیب تیم ملی غایب هستند و به همین دلیل انتظار می‌رفت تا کار برای تیم ملی کشورمان سخت شود، اما جوانانی که بسیاری از آن‌ها نخستین تجربه ملی خود را در این رقابت‌ها داشتند نمایش بسیار خوبی داشتند و همین باعث شد تا جای خالی لژیونرها خیلی حس نشود.  

مشکلات مالی و تعطیل بودن یک ساله تیم ملی باعث شد تا کارشناسان عنوان کنند که تیم ملی کشورمان شانسی برای المپیکی شدن ندارد، اما بازیکنان جوان و کادر ایرانی شانس این را دارند تا با کسب تجربه بیشتر آماده مسابقات انتخابی رقابت‌های جهانی و قهرمانی آسیا شوند.  شاگردان حبیبی اگرچه پیش از این رقابت‌ها اردو‌های خوب و مستمری را در تهران و اصفهان سپری کردند، اما بازی‌های دوستانه زیادی نداشتند و تنها مصاف جدی آن‌ها با تیم ملی قطر پیش از آغاز این مسابقات بود.  


بیشتر بخوانید:

تیم ملی هندبال بحرین ۲۹ - ایران ۲۶ / تیم دوم آسیا به سختی از سد شاگردان حبیبی گذشت

رضایی:شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک نداریم / همواره جوان گرایی در کوتاه مدت تبعاتی دارد

تیم ملی هندبال ایران ۲۸ - کره جنوبی ۲۷ / درخشش شاگردان جوان حبیبی در گام نخست / چشم بادامی‌ها مقهور قدرت ایران شدند

ملی پوشان هندبال پاداش گرفتند


انتهای پیام/ 

پیش بازی  تیم ها ملی ایران و کویت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار