در نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل آمده است؛

حمله به نفتکش ایرانی یک عمل تروریستی قلمداد می‌شود

ایران سازمان ملل را به مشارکت در تحقیقات حمله به نفتکش خود دعوت کرد.

حمله به نفتکش ایرانی یک عمل تروریستی قلمداد می‌شودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خواستار آن شد تا کارشناسان این سازمان در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به نفتکش خود که در دریای سرخ رخ داد، مشارکت داشته باشند.

در این نامه، جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد حمله به نفتکش ایرانی که در تاریخ ۱۹ مهرماه امسال رخ داد با دخالت عوامل دولتی انجام شده و یک عمل تروریستی قلمداد می‌شود.

ایران با تاکید بر اینکه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است، از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواسته است تا کارشناسان این سازمان را برای مشارکت در این فرایند تحقیق به کار گیرد.

جمعه ۱۹ مهرماه نفت‌کش ایرانی سابیتی هدف حمله راکتی قرار گرفت. به گفته مقامات وزارت امور خارجه سابیتی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است. آسیب این نفت‌کش کنترل‌شده و خیلی زود به سواحل کشور بازگشت، اما تحقیق در این زمینه همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: جدیدترین تصاویر از محل اصابت موشک به کشتی ایرانی سابیتی


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در ۲۳ مهرماه، درباره حمله به نفتکش ایرانی SABITI در نزدیکی بندر جده عربستان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسی‌ها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد.

وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار