خوراکی‌های ضد پیری که پوست را مثل مروارید درخشان می‌کند

با مفیدترین موادغذایی طبیعی که پوست را جوان، شاداب و درخشان می‌کند آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر چشم پنجره روح است، پوست پنجره‌ای برای سلامتی شما است. پوست شما منعکس کننده آنچه شما می‌خورید است و کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی فقط می‌توانند برای ظاهر پوست شما مفید عمل کنند. از آنجا که پیری فرآیندی است که از درون به بیرون بدن شروع می‌شود، منطقی است که ما هم با خوردن درست برخی موادغذایی، مراقبت از پوست خود را از درون بدن به بیرون آن شروع کنیم.

در ادامه با مفیدترین موادغذایی که هم خاصیت ضدپیری دارند و هم پوست را مانند مروارید صاف و درخشان می‌کنند آشنا می‌شوید.

ماهی چرب

ماهی‌هایی که سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ (ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، ماهی تن) بوده و برای داشتن پوست درخشان و سالم ضروری هستند. اسید‌های چرب امگا ۳ پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند و باعث کاهش التهاب می‌شوند. این ماهی‌ها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E ، روی و حاوی یک ماده معدنی ضد زخم هستند که به خلاص شدن از شر آکنه و سوزش کمک می‌کند.

آجیل

درست مانند ماهی، آجیل هم سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳، روی و ویتامین E است. به علاوه، آن‌ها حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند چندین ویتامین گروه B (از جمله فولات که مانع از درماتیت)، سلنیوم (که آنتی اکسیدان خوبی برای پوست است) و ویتامین C (که دارای خاصیت ضد پیری است) هستند که به جوانی و درخشان بودن پوست شما کمک می‌کنند. از میان آجیل ها، گردو بسیار مفید است و آجیل‌هایی مانند بادام و بادام زمینی رتبه دوم و سوم را دارند.

آووکادو

آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از چربی‌های سالم است که به بهبود خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کند، همچنین سرشار از کاروتنوئید‌ها است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. با این وجود، آنچه که آووکادو را متمایز می‌کند این است که این میوه حاوی ماده‌ای به نام دی- مانوهپتولوز است که اعتقاد بر این است که تولید کلاژن را تحریک می‌کند.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از مردم است که نه تنها طعم خوبی دارد بلکه برای سلامتی پوست شما هم بسیار مفید است. این نوشیدنی سرشار از پلی فنول و کاتچین - آنتی اکسیدان‌هایی که پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت می‌کنند – است و التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

ماست و کفیر

ماست و کفیر سرشار از پروبیوتیک‌هایی هستند که با کاهش قرمزی، سوزش و آکنه به پوست شما کمک می‌کنند و حاوی باکتری‌هایی هستند که التهاب روده را از بین می برند.

همچنین می‌توانید ماست را به صورت موضعی برای جوانسازی پوست خود بکار ببرید، اسید لاکتیک موجود در ماست خاصیت ضد پیری و لکه بری دارد که باعث کاهش خطوط ریز و درخشش چهره شما می‌شود.

عسل

عسل به طور طبیعی ضد باکتری و حاوی آنتی اکسیدان است، بنابراین جای تعجب نیست که برای پوست بسیار مفید باشد. اگرچه عسل معمولاً در ماسک‌های صورت  و به صورت موضعی برای کاهش التهاب، درمان آکنه و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می‌شود، خوردن عسل هم ایده خوبی است، به ویژه اگر جایگزین شیرینی‌های دیگر شود.


بیشتر بخوانید: خطرناکترین بیماری‌ها را از روی پوستتان تشخیص دهید


 روغن  زیتون

روغن زیتون جزء اصلی کلاسیک از رژیم غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود که سرشار از پلی فنول‌های آنتی اکسیدانی است و اثر مخرب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. اگر در ناحیه‌ای آلوده زندگی می‌کنید مصرف روغن زیتون ایده خوبی است.

زغال اخته

زغال اخته برای پوست و سلامتی شما عالی است. این میوه منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی که به پوست شما کمک می‌کند تا با آسیب‌های رادیکال آزاد مبارزه کند و آن را از درون ترمیم کند. آنتوسیانین‌های موجود در زغال اخته باعث تقویت کلاژن می‌شوند و موجب می‌شوند پوست شما برای مدت طولانی جوان‌تر و سالم بماند.

پرتقال

پرتقال برای پوست شما مفید است، زیرا این میوه سرشار از ویتامین C است و از داخل پوست را آبرسانی می‌کند، به علاوه ویتامین C موجود در آن،  در تولید کلاژن نقش زیادی دارد. کلاژن پوست شما را نرم و سفت نگه می‌دارد و از ایجاد لک و چروک جلوگیری می‌کند.

انار

درست مانند پرتقال، این میوه سرشار از ویتامین C مناسب پوست است و علاوه بر این، حاوی اسید الاستیک و پونیکالاگین است که توانایی بدن را برای حفظ کلاژن افزایش می‌دهد، با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه و همچنین تجزیه کلاژن را کند می‌کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی  منبع خوبی برای ویتامین C و حاوی کاروتنوئید‌های اصلی مانند لیکوپن، لوتئین، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. آنتی اکسیدان‌ها و کاروتنوئید‌ها برای محافظت از پوست شما در برابر آفتاب مفید هستند و از چین و چروک جلوگیری می‌کنند. همچنین آن‌ها به طور طبیعی ضد التهاب هستند.

انتهای پیام/

اکسیر جوانی و درخشندگی پوست را در این خوراکی ها جستجو کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
به نظر من هیچ چیز بهتر از از حال خوب وزندگی بدون استرس پوستو زیبا نمی کنه اینا همش یه یه حرفه
Iran (Islamic Republic of)
سادات حسینی
۰۸:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
وائ زیتون یادم نمیادکی خوردم. راستی مسئولین محترم زیتون روچجوری میخورن .یادم رفته
Iran (Islamic Republic of)
فخرالدین
۱۱:۰۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
مواد مفید برای بدن و پوست همیشه از طریق خوراکی خیلی خیلی بهتر جذب بدن و پوست میشود تا از طریق منافذ پوستی و استعمال پوستی.مگر اینکه دستگاه گوارش و اسید معده باکتریهای پروپیونیک را که از بین میبرد و اصلا" از طریق داروهای تبلیغ شده متداول و گرانقیمت جذبشان صحیح نمیباشد.
Iran (Islamic Republic of)
تراختورچی
۰۷:۱۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
هر چیزی که در قرآن به آن اشاره شده: انجیر، زیتون و عسل
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاذی
۱۳:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ممنون از باشگاه خبرنگاران مطالب خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ای بابا یک عمره تقریبا همه اینارو داریم میخوریم پوستمون تغیری نکرده
آخرین اخبار