حذف قبوض کاغذی تاثیر مهمی در محیط زیست دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت:حذف قبوض کاغذی برق تاثیر مهمی در حفظ محیط زیست و پیشرو بودن اصفهان در دولت الکترونیک داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حمیدرضا پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه حذف قبوض کاغذی ارتباطی با افزایش تعرفه برق خانگی ندارد، اظهار داشت: از خردادماه تا پایان شهریورماه شماره‌های تلفن‌های بیش از ۹۷ درصد مشترکین دریافت شده است و سه درصد باقیمانده به باغات و مکان‌های خالی از سکنه مربوط می‌شود.

او افزود: برای جمع آوری شماره تلفن‌ها ارتباط تنگاتنگ و پیوند ارتباطی محکمتری بین مشترکین با شرکت توزیع برق شهرستان برقرار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان دو میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک وجود دارد و سالانه در ۶ دوره، ۱۶ میلیون قبض کاغذی صادر می‌شد، ابراز داشت:حذف قبوض کاغذی تاثیر مهمی در حفظ محیط زیست و پیشرو بودن اصفهان در دولت الکترونیک داشته است.


مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه قبض مصرفی مشترکین خانگی از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود، ابراز داشت: پیامک قبض حاوی لینکی است که دسترسی به تمام جزییات مصرف مشترکین را همانند قبض کاغذی برروی صفحه تماشاگر نشان می‌دهد؛ شناسه پرداخت و شناسه قبض ارسالی با توجه به رمز یارانه و شماره تلفن مشترک تعریف شده است و در امنیت کامل می‌توان با استفاده از کارت‌های اعتباری قبض را پرداخت کرد.

پیرپیران با اعلام اینکه ثبت آخرین تغییرات توسط مشترکین خانگی ملاک شرکت توزیع برق شهرستان است و مشترکین خانگی می‌توانند از سه طریق هرگونه تغییری را در قبض پرداختی اعمال کنند، تصریح کرد: مستاجران و یا مشترکینی که شماره تماس آن‌ها تغییر کرده است می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ با تماس به شماره ۳۸۱۲۱ و یا ثبت ستاره، رمز یارانه در سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۲۱ و مراجعه به سایت شرکت هرگونه تغییری را وارد کنند، از سوی دیگر دفاتر پیشخوان آماده خدمت رسانی به شهروندان در این زمینه هستند.

او با تاکید بر اینکه مکانیزه شدن پردات قبوض خطای انسانی رابه حداقل رسانده است، ادامه داد: دوره‌های قبض پرداختی مشترکین ۶۰ روزه تعریف شده است که در ماه‌های گرم سال به ۴۰ روز تقلیل می‌یابد و کاهش دوره قرائت قبوض پرداختی مشترکین می‌تواند در مدیریت مصرف و سهولت در توان پرداختی توسط مشترکین موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اعلام آنکه در یک ماه آینده، زیر کنتور‌های برق برچسب‌هایی نصب می‌شود که رمز رایانه و شناسه قبض در آن درج شده گفت: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که بعضی از شماره‌های همراه توسط مشترکین به خطا ثبت شده و همین امر موجب شد تا پیامک قبض در اختیارشان قرار نگیرد.

او اضافه کرد: در برخی از مجتمع‌های مسکونی هم شماره‌ها توسط نگهبانان و یا هیئت مدیره وارد شده بود که در بعضی مواقع اشکالاتی به همراه داشت که شناسایی و رفع شد.

پیرپیران با اشاره به اینکه پیام‌های تکراری در پرداخت قبض مصرفی برای ده نفر از مشترکین پیگیری شد، اظهار داشت: افرادی که دچار معلولیت هستند و افراد سالمند می‌توانند از مساعدت دفاتر پیشخوان بهره‌مند شوند.

او در ادامه به افزایش نرخ ۷هفت درصدی تعرفه برق از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۸ اشاره کرد و با بیان ایکنکه این امر ارتباطی با حذف قبوض کاغذی ندارد، گفت: تمام تعرفه‌های برق افزایش هفت درصدی داشته است و در بخش خانگی در صورت عدم رعایت الگوی مصرف ۱۶ درصد به نرخ قبلی افزوده می‌شود که در کل افزایش ۲۳ درصدی را در بر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان الگوی مصرف تعریف شده در اصفهان را در چهار ماه گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت و برای مابقی سال ۲۰۰ کیلووات ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: دور تند کولر در تابستان مصرف برق را ۴ تا ۵ برابر افزایش می‌دهد و همین باعث می‌شود تا مشترکین خانگی مازاد مصرف داشته باشند و با نرخ افزایشی مواجه شوند.

او با تاکید بر گرمای بی سابقه تابستان امسال تصریح کرد: در تابستان امسال ۴۹ روز دمای هوا ۳۸ درجه بود این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ روز بوده است.

پیرپیران ابراز داتش: در سال گذشته ۱۷ روز دمای بیش از ۳۸ درجه را گذراندیم و امسال به ۳۴ روز افزایش یافت؛ همین گرمای بی سابقه باعث افزایش مصرف شده است و با وجود اینکه ۸۱ درصد مشترکین در محدوده رعایت الگوی مصرف بوده اند، اما ۱۹ درصد مصرف کنندگان با افزایش جریمه مازاد الگوی مصرف مواجه شدند.


پیرپیران با اشاره به معافیت مدارس دولتی گفت: چنانچه میزان مصرف مدارس دولتی به میزان نود درصد سال ۹۶ باشد از پرداخت قبض برق مصرفی معاف خواهند شد.

او افزود: در این ارتباط ملاک ما سال ۹۶ است و مدارس دولتی تنها با ده درصد مدیریت مصرف برق می‌توانند مشمول تخفیف و معافیت شوند.

انتهای پیام/م

 

افزایش نرخ ۷ درصدی تعرفه برق از اردیبهشت امسال

منبع:مهر

برچسب ها: محیط زیست ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.