کمیسیون انتخابات افغانستان ادعای یورش نیروهای امنیتی به مرکز ثبت اطلاعات کمیسیون انتخابات را شایعه خواند.

ادعای یورش نیروهای امنیتی به کمیسیون انتخابات شایعه است/ سوء تفاهم شده است!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ادعای تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله مبنی بر یورش نیروهای امنیتی به مرکز ثبت اطلاعات کمیسیون انتخابات را بی اساس و شایعه خواند.

علی احمد عثمانی، عضو ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی عصر روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با مطرح کردن این ادعا تاکید نمود که تا روشن شدن ابعاد این قضیه اجاه شمارش آرا را نمی دهند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در واکنش به این ادعا با انتشار اعلامیه ای تاکید کرد که نشر گزارش هایی نادرست در این زمینه، سبب سوء تفاهم برای ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله شده است.

کمیسیون انتخابات در توضیح این رویداد آورده است:

۱. اتاق مرکزی که در آن ماشین های بایومتریک قرنطینه شده تحت کار فنی قرار دارد. تمام روند کاری آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین پیش می‌رود و در ختم هر شفت کاری، دروازه آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین قفل فلزی می‌گردد. شماره قفل دروازه این اتاق در نزد ناظرین تیم های مختلف انتخاباتی موجود است و با حضور داشت آنان باز و بسته می‌شود.

۲. همچنان کمیسیون، برای تمام کاندیدها حساب کاربری خاص را داده است که هر گونه تغییرات در سرور مرکزی جمع بندی و بررسی معلومات دیجیتالی برای آنان قابل مشاهده است.

۳. به صورت معمول در ختم جریان کار روزانه دروازه های عمومی دفاتر کاری توسط اشخاص موظف توسط سیل(SEAL) های عادی قفل گردیده و در صورت ضرورت و با آغاز روز کاری با حضور داشت اشخاص مسئول باز می‌گردد. شب گذشته هم دروازه عمومی ساختمان آموزش های انتخاباتی که در آن، اتاق انتقال اطلاعات ماشین های بایومتریک به سرور مرکزی قراردارد بعد از اتمام کار، اتاق انتقال اطلاعات بایومتریک با حضورداشت ناظرین قفل فلزی گردیده و ناظرین نمبر آن را یاداشت نموده است. دروازه عمومی تعمیر نیز بصورت عادی سیل گردیده است. اما با توجه به تهدیدات بلند امنیتی که علیه تاسیسات کمیسیون وجود دارد، نیروهای امنیتی اقدامات خویش را در هر بخش افزایش داده اند. شب گذشته نیز نیروهای امنیتی به منظور مراقبت در تعمیر ریاست آموزش مستقر می شوند اما بنا به سردی هوا خواهش می کنند که به داخل دهلیز بیایند که صرف دروازه عمومی بدین منظور با حضور داشت شخص مسئول و مسئولین پلیس ملی باز می گردد.

۴. بنا به گزارش هایی که باعث سوء تفاهم برای ستاد محترم انتخاباتی ثبات و همگرایی شده است ناظرین ارشد این ستاد در همان آغاز شب به کمیسیون می رسند و سه تن آنها به شمول رئیس محترم ستاد شخصاً با همراهی مسئولین نیروهای امنیتی از قفل اتاق انتقال اطلاعات ماشین های بایومتریک دیدن می نمایند و شماره های آنها را با یاد داشت های ناظرین شان مطابقت می دهند که هیچ گونه تفاوت نداشته است.

کمیسیون مستقل انتخابات پس از ارائه این توضیحات از تمام ستادهای انتخاباتی درخواست کرد که با وارد نمودن اتهامات بی مورد اذهان مردم افغانستان را مغشوش نسازند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار