صادرات ۳۳ درصد از کالاهای کهگیلویه و بویراحمد از گمرک استان

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ درصد از کالاهای مرغوب تولیدی از طریق گمرگ استان به کشورهای خارجی صادر می شود و بقیه به استان های همجوار مانند خوزستان و بوشهر ارسال و کار صدور انجام می گیرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت : سالیانه ۱۸ میلیون دلار کالای تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد به کشور‌های مختلف صادر می‌شود که ۶ میلیون دلار آن از طریق گمرک استان ارسال می‌شود.

سالار حسین پور اضافه کرد: سالیانه یکهزار تن پودر و عصاره شیرین بیان تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد از طریق دریا و خشکی به کشور آلمان صادر می‌شود.

اوگفت: انگلستان و سوئیس از دیگر مقاصد کالا‌های صادراتی استان هستند.

حسین پور اظهار داشت: صدور کالا‌های مرغوب کهگیلویه و بویراحمد از طریق گمرک استان‌های دیگر باعث می‌شود که درآمد تولیدکنندگان اندک و سود اصلی عاید دلالان شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نبود زیرساخت‌های صادراتی، چون سایت دائمی نمایشگاه‌های بین المللی، پایانه صادرات، انبار‌های مکانیزه، سردخانه‌های بزرگ صنعتی و کارخانه‌های بسته بندی و فراوری از مهمترین دلایل صادرات بخش عمده‌ای از کالا‌های استان از طریق گمرک دیگر استان هاست.

حسین پور عنوان کرد: گیاهان دارویی مهمترین کالای صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد است.

او گفت: محصولات کشاورزی مانند میوه سیب، گل رز و عسل، دست بافته‌های صنعتی از مهمترین ظرفیت‌های استان برای صادرات است.

سالیانه ۱۲۰ هزار تن میوه سیب، ۱۹ میلیون شاخه گل رز، یکهزار تن عسل طبیعی مرغوب و ۲۸۰ هزار متر مربع دست بافته در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: زمین مورد نیاز ایجاد سایت دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان تامین شده و اجرایی شدن این طرح نیازمند سرمایه گذار است.

حسین پور با اشاره به اینکه رقابت در بازار جهانی نیازمند تبلیغات مطلوب و کارخانه‌های بسته بندی پیشرفته است گفت: بهبود مستمر کیفیت صادرات نیاز موفقیت در بازار‌های جهانی است.

او تاکید کرد: بازار‌های عراق و افغانستان می‌تواند بهترین مقصد صادرات کالا‌های تولیدی در استان باشد.
انتهای پیام/غ

گیاهان دارویی مهمترین کالای صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.