انجمن‌های زیست محیطی بازوان توانمند منابع طبیعی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه اظهار داشت: در سالجاری عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه اظهار داشت :سالجاری و در ادامه اقدامات سال گذشته عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی با اعتبار ۹۶۰ میلیون تومانی از   اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شد.

غالبی اقدامات اجرایی در این حوزه را احداث بند سنگی ملاتی، بند‌های گابیونی، و بند‌های خشکه چین به جهت پیشگیری از سیل، حفظ خاک و جمع آوری آب‌های سطحی و ناشی از بارندگی ذکر کرد.

او  اظهار داشت: طی سالجاری با توجه به برنامه‌های ابلاغی مبنی بر بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، این اداره به عقد قرارداد حفاظت مشارکتی با انجمن زیست محیطی زمین پاک شهرستان پاوه (ژیوای) که در تمامی مراحل فعالیت بازوی توانمندی برای اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه بوده است اقدام شد.

غالبی گفت: در این قرارداد حفاظت از جنگل‌ها و کنترل گیاه نیمه انگلی لورانتوس در سطح ۳۴۲۲ هکتار از عرصه‌های پلاک بله بزان از توابع بخش مرکزی پاوه به این شکل واگذار شده است.

او گفت: اعضاء تشکل‌ها در شهرستان طی شرکت در دوره‌های توجیهی با حضور کارشناس گیاه پزشکی اداره کل اقدامات پیشگیرانه منابع طبیعی در حذف درختان و شاخه‌های آلوده آشنا شده اند.

انتهای  پیام/ز

 

آغاز عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز تین و زردویی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار