کاهش ۳۰ درصدی تولید خودرو در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: تولید خودرو پارسال در کشور ۳۰ درصد کاهش داشت و امسال هم این روند ادامه دارد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، گفت: با توجه به معضلی که در تولیدات خودرو کشور ایجاد شده پارسال تولید خودرو ۳۰ درصد کاهش داشت.

او افزود: اوایل امسال هم با کاهش تولید خودرو در کشور مواجه شدیم که کم کم در حال اصلاح است.

قوانلو، مازندران را یکی از استان‌های دارای ظرفیت بالا در بحث قطعه سازی اعلام کرد و گفت: در زمینه تولید قطعات خودرو جایگاه سوم تا چهارم کشور را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: با کاهش تولید خودرو، تولید قطعه هم کاهش می‌یابد و قطعه سازان با مشکل مواجه می‌شوند.

او گفت: تثبیت اشتغال و عدم کاهش تعداد نیروی کار در دستور کار قرار دارد تا هر چه زودتر بتوانیم مشکلات قطعه سازان را حل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه عمده دغدغه قطعه سازان مطالبات آن‌ها است، افزود: برای حل مشکلات قطعه سازان جلسه‌ای با وزیر صنعت برگزار شد و مقرر شد پس از ۲۸ صفر اعضای کارگروه تسهیل وزیر یا مدیر عامل ایران خودرو به مازندران سفر کنند و تصمیمات خوبی برای این واحد‌ها داشته باشند.

قوانلو گفت: شرکت پیشرو صنعت بابل یکی از واحد‌های مهم و فعال قطعه سازی خودرو است و برای حل مشکلات این شرکت مستقیما با بانک‌ها مذاکراتی را خواهیم داشت.

او افزود: برای حل بخش دیگر مشکلات شرکت پیشرو صنعت بابل نیاز است در سطح ملی تصمیم گیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برای بررسی مشکلات خودروسازی و قطعه سازی در استان، امروز سه شنبه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای با معاون صنایع وزیر صنعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ س

صنعت خودروسازی کشور در سراشیبی

برچسب ها: صنعت ، وزارت صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار