رییس بنیاد فرهنگی بایزد بسطامی:

شاهرود میزبان همایش علمی میراث عرفانی ایران است

مجید پازوکی گفت: اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین به همت این بنیاد ۸ و ۹ آبان ۹۸ در بسطام برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجید پازوکی رییس بنیاد فرهنگی بایزد بسطامی گفت: اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین با حضور اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه به نقد و بررسی آرا و اندیشه‌های فقهی، عرفانی، کلامی و ادبی سلطان العارفین بایزید بسطامی خواهد پرداخت.

او افزود: بنیاد فردوسی و بنیاد شمس تبریزی نیز در برگزاری این همایش همکاری دارند و افرادی از جمله حجت الاسلام المسلمین دکتر سید طه مرقاتی خوئی و دیگر استادان برجسته به سخنرانی در باب سلطان العارفین خواهند پرداخت، همچنین بیش از ۲۰ مقاله در این همایش ارائه شده است که ۸ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و تمامی مقالات در قالب کتاب به چاپ خواهند رسید.

پازوکی افزود: بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی با نام انجمن حافظ دوستان از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد و پس از فعالیت‌های مختلف در حوزه پژوهش‌های ادبی و عرفانی در سال ۱۳۹۸ به بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی تغییر نام داد تا با تاکید بر معرفی اندیشه‌های این عارف بزرگ، به صورت علمی و تخصصی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز برنامه‌ای تحت عنوان «همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان» به همت بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی با حضور «اسین چلبی» از نوادگان مولانا، رییس بنیاد جهانی مولانا و همچنین هنرمندانی نظیر شهرام ناظری برگزار شد که با استقبال پژوهشگران و مولانا پژوهان همراه بود.

او افزود: بازدید از آثار تاریخی شهر تاریخی بسطام به ویژه مجموعه فرهنگی تاریخی بایزید بسطامی و برپایی نمایشگاه عکس حسن شهنما از جمله برنامه‌های جانبی این همایش علمی خواهد بود.

ابویزید طیفور بن عیسی بن آدم بن سروشان بسطامی معروف به بایزید بسطامی ملقب به سلطان العارفین، از بزرگ‌ترین عارفان ایران زمین در قرن سوم هجری و از بزرگان اهل تصوف بود که در سال‌های ۱۶۱ تا ۲۳۴ می‌زیست.

مجید پازوکی از مولانا پژوهان برجسته کشور سال گذشته نشان بین المللی مولانا را از اسین چلپی رییس بنیاد جهانی مولانا دریافت کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران در شاهرود برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار