رییس سازمان حج و زیارت کشور:

از سال آینده برنامه ریزی بهتری برای اربعین خواهیم داشت

رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت: به منطور جلوگیری از بروز مشکلات باید از سال آینده زمان و مسیر تردد زائران را مشخص کنیم.

تلاش می‌کنیم مرز خسروی پس از اربعین همچنان باز باقی بماندبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت کشور در دیدار با استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی یکی از بهترین و مهم‌ترین مرزهای ما با کشور عراق است و در این زمینه از بهترین زیرساخت‌های خدماتی، رفاهی و اقامتی برخوردار است.

او گفت: همچنین از مرز خسروی، جاده دسترسی به کربلا بسیار مناسب تر و ارزان تر است در حالیکه از مرزهای مهران و چزابه بخشی از مسیر خاکی و ناهموار است و هزینه های حمل و نقل نیز گرانتر.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به فراهم‌نبودن زیرساخت‌های کشور عراق، از سال آینده باید مدت حضور زائران اربعین حسینی (ع) در عراق و مسیر حرکت آنها را مشخص کنیم برخی رخدادهای پیش بینی نشده همچون ناآرامی ها در عراق و سفر زودهنگام‌ زائران اربعین حسینی برنامه ریزی ما برای اربعین امسال را دچار تغییر کرد.

او با بیان اینکه برخلاف سال های قبل زائران امسال زودتر از زمان پیش‌بینی شده راهی کربلا شدند، گفت: زائرانی که زودتر از موعد راهی عراق شدند به دلیل فراهم نبودن امکانات کامل و موکب ها در خاک عراق با مشکل روبه رو شدند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: علاوه براین حجم عظیمی از زائرانی که در طول ایام‌ اربعین راهی کربلا شدند در مدت کوتاهی به کشور بازگشتند که این امر نیز باعث ازدحام در مبادی ورودی شد.

رشیدی تاکید کرد: به منطور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید از سال آینده باید زمان و مسیر تردد زائران اربعین حسینی را نیز مشخص کنیم زیرا زیرساخت های کشور عراق جوابگوی این‌حجم از زائران در مدت زمان کوتاهی نیست.

او  با بیان اینکه امسال بانوان در مسیر راهپیمایی اربعین با مشکلاتی روبه رو بودند، گفت: امسال بسیاری از بانوان راهی کربلا شدند که از نظر اقامتی و بهداشتی با مشکل روبه رو شدند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد زائران ایرانی را بانوان تشکیل می دادند، گفت: با وجود اینکه از حجم بالای حضور بانوان در مراسم اربعین خبر داشتیم‌ اما فکر مناسبی برای ساماندهی آنان نشد.

انتهای  پیام/ز

سفر به کربلا از مرز خسروی بسیار مناسب تر و ارزان تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار