در خراسان شمالی ۸۰ برنامه دهه وقف اجرا می‌شود / ۶۰ درصد موقوفات در راستای نیاز روز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برنامه‌ریزی برای اجرای ۸۰ برنامه در دهه وقف در استان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد موقوفات استان طی سال‌های اخیر به سمت نیاز‌های روز جامعه سوق پیداکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت‌الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۶ موکب ویژه پذیرایی زوار رضوی و یک موکب با همکاری ۶ استان در مرز مهران جهت خدمت‌رسانی به زوار حسینی ایجادشد که به کاروان‌های پیاده خدمت‌رسانی می‌کردند.

حجت‌الاسلام آسوده از اعزام ۱۷ هزار نفر کاروان پیاده به مشهدالرضا در دهه آخر ماه صفر خبر داد و افزود: پارسال ۱۵ هزار نفر به مشهد از خراسان شمالی پیاده اعزام شدند که نشان از افزایش ۲ هزارنفری زوار پیاده اعزامی به مشهدالرضا دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ برنامه در دهه وقف امسال در استان برنامه‌ریزی‌شده که ازجمله تجلیل اصحاب وقف در هر شهرستان، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ترویج وقف در سطح استان و دیدار با خانواده‌های شهدا را می‌توان نام برد.

او در خصوص آخرین وضعیت استخر آبگرم ایوب نبی در شهرستان بجنورد گفت: این استخر بااعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان  امسال آماده و به بهره‌برداری برای بخش برادران رسیده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برخی اقدامات در راستای درآمدزایی موقوفات و رقبات استان خاطرنشان کرد: کشت ۵ هکتار زعفران در شهرستان فاروج بااعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان، احداث پروژه ۶ واحدی موقوفه در شیروان، پرورش کرم ابریشم در شیروان، پیگیری استفاده از انرژی خورشیدی در اماکن متبرکه استان در هر شهرستان ازجمله اقدامات اقتصادی است.

او از کمک ۱۹ میلیارد ریالی برای کمک و آبادانی مساجد و اماکن متبرکه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: رویکرد وقف‌های نوین و همراه با نیاز روز بیش از ۶۰ درصد موقوفات اخیر استان را شامل شده است.

انتهای پیام/ ر

در خراسان شمالی ۸۰ برنامه دهه وقف اجرا می‌شود / ۶۰ درصد موقوفات در راستای نیاز روز

برچسب ها: اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.