اعتراضات مردمی در لبنان به روز هفتم رسید

اعتراضات مردمی در لبنان برای هفتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار پیگیری خواسته‌هایشان شدند.

اعتراضات مردمی در لبنان به روز هفتم رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معترضان لبنانی در هفتمین روز اعتراضات، مردم را به اعتصاب عمومی در همه نقاط این کشور دعوت کردند. دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهر‌های آن طی یک هفته اخیر کم و بیش مختل شده است.

با وجود دعوت ارتش لبنان به خودداری از بستن مسیر‌ها و تلاش نیرو‌های امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان برخی مسیر‌ها در این کشور بسته مانده‌اند و معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر‌های بزرگ لبنان از جمله طرابلس و صور تجمع و گروهی از معترضان اعلام کردند، طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند. بر اساس آخرین خبر‌ها، ارتش لبنان جاده مسدود شده در منطقه نهر الکلب واقع در ورودی شمالی بیروت را باز کرد.

در موازات ادامه تظاهرات، طرف‌های سیاسی در لبنان تلاش می‌کنند از شدت آن بکاهند. در همین ارتباط منابع لبنانی اعلام کردند «میشل عون» رئیس‌جمهور با رسانه‌های داخلی این کشور تماس داشته و خواستار توقف پوشش مستقیم تظاهرات شده است. 

در یک هفته گذشته لبنان صحنه اعتراضات به فساد، ناکارآمدی دولت و بیکاری بود. تظاهرکنندگان با انتقاد از دولت سعد حریری، نخست وزیر لبنان، خواستار اصلاح امور به نفع مردم شدند. این تظاهرات از آنجا ناشی شد که دولت حریری کوشید بر پیام‌رسان‌هایی همچون واتس آپ مالیات وضع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار