صیانت از مردم یکی از کارکرد‌های مهم پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه، صیانت از مردم را یکی از کارکرد‌های مهم پدافند غیرعامل دانست و گفت : پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های امنیت پایدار است و باید مردم را نسبت به شناخت این مقوله بیشتر و بهتر آگاه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،غلامرضا مرتضوی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه به مناسبت هفته پدافندغیرعامل، تبیین نقش، جایگاه، کارکرد‌ها و دستاورد‌های پدافندغیرعامل را در میان مردم ضروری دانست و گفت : باید این مقوله را در میان مردم فرهنگ‌سازی و فراگیر کنیم.

او پدافندغیرعامل را از مولفه‌های مهم امنیت دانست و گفت : باید در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در هیچ مقطعی خدمات‌رسانی به مردم قطع نشود و خدمات ضروری را به موقع به مردم ارائه کنیم.

او مردم را پایه و محور اصلی اهداف پدافند غیرعامل دانست و گفت: بدخواهان نظام به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند و این توطئه خود را در قالب القای بی‌تفاوتی در میان مردم دنبال می‌کنند که با هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه خنثی شده است.

او با اشاره به توطئه‌های دشمن در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی در چند سال اخیر، گفت: با هوشیاری مسئولان نظام و همراهی خوب مردم اکنون کشور به مرحله آرامش رسیده و مشکلات نیمه اول سال را پشت سرگذاشته‌ایم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کرمانشاه به تدوین سند جامع استانی پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد این سند انجام شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در حال تکمیل آن هستیم.

مترضوی، سند جامع پدافندغیرعامل استان را چراغ راه مسئولان در این حوزه دانست و افزود: این سند پس از تصویب در شورای استانی و سپس کشوری قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

او به تهیه و تدوین طرح پدافندی شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در قالب چهار بخش تهیه و تدوین می‌شود.

او مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری، ساختمان‌ها و ابنیه‌های موجود در شهر و مراکز خدمات‌رسان عمومی مانند بیمارستان‌ها را در دستور کار شورای پدافند استان دانست و خواستار همکاری هرچه بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف پدافندغیرعامل شد.

او با اشاره به نامگذاری امسال به نام «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید»، گفت: برنامه‌های هفته پدافندغیرعامل از هشتم الی چهاردهم آبان برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی از جمله همایش و دوره‌های آموزشی در سطح استان تدارک دیده شده است.

 

 

انتهای پیام/د

پدافند غیرعامل را در میان مردم فرهنگ‌سازی و فراگیر کنیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار