درخواست رئیس پارلمان اروپا برای تعویق برگزیت

رئیس پارلمان اروپا از دیگر کشور‌های عضو این اتحادیه خواست مهلت دیگری را به انگلیس برای اجرایی کردن برگزیت اعطا کنند.

درخواست رئیس پارلمان اروپا برای تعویق برگزیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دیوید ساسولی، سیاستمدار اهل انگلیس و رئیس پارلمان اروپا امروز گفت مقامات اروپایی باید با درخواست لندن برای افزایش مهلت برگزیت موافقت کنند. پیش از این دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، نیز درخواست مشابهی مطرح کرده بود.

ساسولی در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد گفت تمدید مهلت ۳۱ اکتبر (مهلت پیشینی که اتحادیه اروپا به انگلیس داده بود) «اجازه می‌دهد لندن موقعیت خود را اعلام کند و این امر را ممکن می‌سازد که پارلمان اروپا بتواند نقش خود را ایفا کند».

دونالد تاسک نیز گفته است از ۲۷ کشور دیگر عضور اتحادیه اروپا خواهد خواست تا با تاخیر برگزیت موافقت کنند. او در توییتی نوشت به دلیل رای‌گیری به ۲۷ کشور دیگر اتحادیه اروپا توصیه می‌کند یک مهلت دیگر به انگلیس اعطا کنند تا این کشور دچار بحران خروج بدون توافق در مدت باقیمانده، تنها هشت روز، نشود.

براساس مهلت پیشین، انگلیس باید ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج شود. بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، طی نامه‌ای از این اتحادیه درخواست کرده است مهلت برگزیت را سه ماه دیگر تمدید کند تا توافقی را که با کمیسیون اروپا به دست آورده است در پارلمان انگلیس به تصویب برساند و لندن را از خروج بدون توافق نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار