مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت گفت:در برابر میزان بالای مراجعه بیماران به پزشکان خطای تجویز پزشک اندک است که با نسخه‌نویسی الکترونیک همین خطا‌های اندک نیز اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود مشایخی مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت امروز در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت در استان بوشهر گفت: امروز حوزه الکترونیک سلامت در حال تحول اساسی است که نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از این دستاوردهاست.

او افزود: با اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی در مصرف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگ از دفترچه‌های کاغذی بیمه صرفه جویی شده است.

مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در سازمان بیمه سلامت سالانه ۲۰ میلیون دفترچه چاپ می‌شود که هر دفترچه حدود ۶۰ برگ دارد.

مشایخی افزود: همچنین با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی علاوه بر صرفه جویی در هزینه تامین کاغذ، ثبت، نگهداری و انبار آن‌ها نیز حذف شده است.

او عنوان کرد: با تکمیل این طرح، اگر به علت شرایط بیمار و یا تداخل دارویی نیاز به هشدار‌هایی باشد، این هشدار صورت می‌گیرد تا تجویز دارو خطا صورت نگیرد.

مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت گفت: علاوه بر این با نسخه‌نویسی الکترونیک و هوشمند شدن فرایند‌ها می‌توان گزارش‌های آماری دقیق‌تری از خدمات داشت و در ارتقا دانش پزشکی نیز سهیم شد.

در این همایش تعدادی از فعالان حوزه سلامت استان بوشهر تجلیل شدند.

انتهای پیام/ک

نسخه‌نویسی الکترونیکی باعث صرفه جویی در هزینه تامین کاغذ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.