هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر در هفته آینده هشدار داد

نخستین سامانه بارشی پاییز از شنبه فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز می‌کند؛ سامانه‌ای که هواشناسی بوشهر درباره فعالیتش هشدار داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی جوی، از شنبه با ورود نخستین سامانه بارشی پاییزی به استان، ناپایداری‌های جوی در استان به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی افزایش می‌یابد.

فرج اله شکوهی پور افزود: شنبه (چهارم آبان) رگبار پراکنده باران، رعد و برق (گاهی شدید)، وزش تندباد لحظه‌ای و گاهی ریزش تگرگ در بیشتر مناطق به ویژه مناطق شمالی و مرکزی و سواحل استان رخ می‌دهد.

او با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه‌‎شنبه، ادامه داد:  برای سه شنبه  (هفتم آبان)، وزش تندباد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع موج دریا، گاهی گرد و خاک، آبگرفتگی معابر عمومی واحتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: مردم از رفتن به مناطق مرتفع و قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنند. همچنین هنگام وزش تندباد از تردد‌های دریایی پرهیز شود.

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان تا ظهر فردا

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد که امروز و فردا جهت وزش باد بیشتر جنوبی خواهد بود و امروز نیز احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان در ساعاتی از بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

تا فردا، آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و افزایش ابر، در ساعاتی از بعد از ظهر در برخی نقاط استان احتمال بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تاجنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا بیش از ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا، ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۴۵ بامداد، جزر اول ۱۱:۰۲، مد دوم ۱۷:۵۸ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۳۲ اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: باران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.