پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به یونسکو رسید

با تلاش‌های استاندار کرمانشاه پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به یونسکو رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ارسال پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به کمیته ارزیابی پرونده‌های ثبت جهانی در یونسکو خبر داد.

او گفت : اگر تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر استاندارکرمانشاه مهندس بازوند نبود این مهم به ثمر نمی‌رسید. وی افزود استانـــــــدار کرمانشاه ۵۰۰ میلیارد تومان به مطالعات بافت‌های روستایی، مردم شناسی، آب، معماری، کشاورزی، زمین شناسی و صنایع دستی و... تخصیص داده اند.

او به تامین اعتبار ۲۰ میلیاردتومان جهت حفاظت و احیای بافت و معماری روستایی محـــور اورامانات به بنیادمسکن، با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره نمود.

قادری گفت: با تاکید جانی کوا لوبا ارزیاب یونسکو مقرر شد پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات تا قبل از نوامبر ۲۰۱۹ مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار گیرد.

قادری از اهمیت ثبت جهانی اورامانات در یونسکو و رویداد بومگردی و توریسم روستایی ۲۰۲۰ که حاصل آن پیشرفت چشمگیر در حوزه بین المللی گردشگری استان کرمانشاه خواهد بود خبرداد و از تلاش‌های دکتر مونسان وزیر محترم و معاونین ایشان تقدیر و تشکر کرد .

 

 

انتهای پیام/د

ارسال پرونده ثبت جهانی منظر اورامانات به کمیته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار