پوکی استخوان بیماری نامریی اما قابل درمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پوکی استخوان را نوعی بیماری دانست که در آن استخوان‌ها پوک، پرمنفذ، ضعیف و شکننده می‌شود که این بیماری باتشخیص به موقع قابل مهار است.

پوکی استخوان بیماری نامریی استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   ابراهیم شکیبا با بیان اینکه پوکی استخوان نامریی است، یعنی تا زمانی که یک استخوان نشکند، علایمی از خود بروز نمی‌دهد، گفت: در فرد مبتلا به این بیماری، یک سقوط ساده از ارتفاع کم، یک چرخش ناگهانی، خم و راست‌شدن سریع یا حتی افتادن در یک چاله کوچک می‌تواند باعث شکستگی استخوان شود.

او گفت: سه درصد از بیمارانی که مبتلا به شکستگی لگن ناشی از پوکی استخوان می‌شوند، در یک سال بعد از آن به طور کامل وابسته شده یا در خانه‌های سالمندان مقیم می‌شوند و ۲۰ تا ۲۴ درصد از این افراد در همان سال فوت می‌کند ایجاد یک شکستگی در افراد مبتلا به پوکی استخوان می‌تواند به صورت پی در پی به ایجاد شکستگی‌های متعدد بعدی منجر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: پزشک ممکن است برای بیمار مکمل‌های کلسیم و یا ویتامین D تجویز کند که میزان مصرف آن بستگی به شرایط او دارد و در کنار آن ممکن است ورزش‌های خاصی با هدف تقویت عضلات برای حفظ استخوان‌ها تجویز شود و در عین حال سبب ساز بالا رفتن بیشتر میزان تعادل شما شود.



انتهای  پیام/ز

 

بیماری پوکی استخوان در سالمندان بیشتر است

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار