مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

هر موقوفه دارای یک شخصیت حقوقی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: هر موقوفه دارای یک شخصیت حقوقی و حساب جداگانه است که درآمد آن بر اساس نیت واقف هزینه می‌شود.

هر موقوفه دارای یک شخصیت حقوقی استحجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: هرموقوفه داراي حساب جداگانه و كد مشخصی در سامانه جامع موقوفات است و درآمد آن بر اساس نيت مشخص واقف هزينه مي شود.

حجت الاسلام زارع زاده با بیان اینکه هر موقوفه دارای یک شخصیت حقوقی مجزا است، افزود: اگر چه در آمد حاصل از یک موقوفه را نمی توان برای موقوفه ای دیگر هزینه کرد اما ورود سرمایه گذاران به حوزه اوقاف، سبب  راکد نماندن ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته در موقوفات می شود.

او  با بیان اینکه سرمایه گذاران می توانند در بخش آب و کشاورزی ورود کنند، اظهارداشت: زمین های موقوفه ی مستعد بسیاری، جهت کشت گیاهان دارویی و کم آبخواه نظیر زعفران، احداث گلخانه و کشت درخت پسته و دیگر درختان در استان یزد وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به ظرفیت احداث واحدهای دامپروی در برخی موقوفات اشاره و تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده با مسئولان استانی، مجوز ایجاد یک مجتمع دامپروری برای پرورش دام های پر تولید در یزد اخذ شد که این موضوع ایجاد اشتغالزایی و ثروت برای موقوفات را به دنبال دارد.

حجت الاسلام زارع زاده اضافه کرد: سرمایه گذاران همچنین می توانند در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید انرژی خورشیدی،  پرورش ماهی ها و غیره ورود و نسبت به احیای موقوفات اقدام کنند.

انتهای پیام/ غ

 اوقاف از طرح‌های سرمایه گذاری در موقوفات یزد حمایت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار