۲آبان روز طلایی پوشان سپاهان/تیم سپاهان نخستین تیم راه یافته به جام باشگاه‌های جهان

۲آبان سال روز راه یافتن تیم سپاهان به جام باشگاه‌های جهان، روز سپاهان نام گذاری شده است.

باقری  مدیر روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در گفتگوی اختصاصی با
خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به تاریخچه تشکیل باشگاه سپاهان عنوان کرد: این باشگاه سال ۱۳۳۲ به دستور شادروان محمود حریری با نام باشگاه شاهین تاسیس شد.

او با بیان اینکه در در طول این سال‌ها تیم فوتبال سپاهان فراز و نشیب زیادی داشته است اظهار کرد: باشگاه پس از مدتی به نام باشگاه سپاهان تغییر نام داد، تیم فوتبال شهرستانی بود که به صورت مردمی اداره می‌شود.

باقری با اشاره به حضور تیم فوتبال در جام تخت جمشید قبل از انقلاب و لیگ آزادگان بعد از انقلاب اضافه کرد: کارخانه سیمان سپاهان از اوایل دهه هفتاد حمایت مالی را به عهده گرفت.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با اشاره به انصراف کارخانه سیمان سپاهان به دلیل هزینه‌های این تیم وی بیان کرد: با حمایت مسئولان وقت واستاندار امتیاز باشگاه از کارخانه سیمان سپاهان به شرکت فولاد مبارکه سپرده شد.

او با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات لیگ برتر در سال ۸۱ بیان کرد: تیم سپاهان در این مسابقات قهرمان شد و به نوعی فوتبال از حالت دو قطبی خارج شد.

باقری ادامه داد:تا امسال تیم سپاهان قهرمان ۵دوره لیگ برتر،۴دوره قهرمان جام حذفی بوده است.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با اشاره به حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده ایران در سال ۸۶عنوان کرد:تیم سپاهان در این مسابقات به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

او با اشاره به نامگذاری دوم آبان ماه به عنوان روز سپاهان اضافه کرد:سپاهان نخستین و تنها تیم راه یافته به جام باشگاه‌های جهان است.

باقری  در خصوص این موفقیت توضیح داد: روز ۲آبان سال ۸۶بازی تیم سپاهان در امارات در مقابل تیم الوحده امارات به تساوی منجر شد که با توجه به برد سپاهان در بازی رفت سپاهان به فینال راه یافت.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان ادامه داد:بعد از آن بازی با اوراوتز ژاپن و به میزبانی ژاپن برگزار شد که هرچند بازی با برد طلایی پوشان ختم نشد، اما به عنوان تیم نایب قهرمان به جام باشگاه‌های جهان راه یافتند.

او در پایان با تبریک این روز به هواداران گفت:امیدواریم این تیم سپاهان در همه‌ی عرصه‌ها و سایر ورزش‌ها بدرخشد و نامی درخشان از ایرانی در جوامع ملی و بین المالکی از خود به جای گذارد.
 
 
انتهای پیام /ش
 
 

سپاهان تنها نماینده ایران در جام باشگاه های جهان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار