غربالگری رایگان سرطان پستان در رامسر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر گفت:زنان ۳۰ تا ۶۹ ساله در این شهرستان رایگان غربالگری سرطان پستان می‌شوند.

حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه پویش ملی سرطان پستان را در این شهرستان برنامه ریزی کرده ایم،گفت: از تمام زنان ۳۰ تا ۶۹ سال تقاضا داریم با حضور در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و بیمارستان امام سجاد (ع) معاینات لازم را انجام دهند.

او با بیان آنکه این  غربالگری به منظور پیشگیری از سرطان پستان انجام خواهد شد ،گفت: اگر این بیماری در مراحل اولیه شناسایی شود نتیجه درمان مطلوب‌تر و طول درمان و هزینه آن کمتر خواهد بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از هماهنگی لازم با بیمارستان جهت حضور متخصصین زنان و زایمان با همکاری ماما به مدت یک ماه در کلینیک بیمارستان جهت انجام این غربالگری خبر داد و افزود: امکانات تشخیصی از جمله ماموگرافی در شهرستان وجود دارد و نیاز به ارجاع به دیگر نقاط نیست.

مبشری با بیان رایگان بودن این غربالگری در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی، گفت: زمان آغاز این طرح متعاقبا از طریق اصحاب رسانه و پایگاه‌های مجازی اعلام خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان، هزینه‌های سطح تخصصی در صورت ابتلا به این بیماری را دولتی دانست و با بیان اینکه انجمن‌های مردمی نیز در این پویش همکاری تنگاتنگی خواهند داشت افزود:زمانی بیماری‌های واگیر عاملی مهم در مرگ و میر بود که با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد در وزارت بهداشت این عامل مهار شد، اما حالا بیماری‌های غیر واگیر از جمله سرطان دومین عامل مرگ و میر ،درحال رشد است.

او با بیان اینکه بیماری قلبی عروقی و فشار خون عامل اول مرگ و میر در رامسر است که در پویشی دوماهه بسیج کنترل فشار خون را به اجرا در آوردیم،گفت:  خوشبختانه در بین گروه هدف بسیاری از بیماران که خودشان از بیماریشان خبر نداشتند شناسایی و هم‌اکنون تحت مراقبت هستند تا شاهد کاهش مرگ و میر بیماران قلبی عروقی باشیم.

مبشری با اشاره به اینکه متاسفانه ۹۰ درصد سرطان پستان در زنان به عنوان عنصری مهم در جامعه شیوع می‌یابد و درحال تبدیل شدن به یک معضل است افزود: اگر این بیماری در مرحله اولیه تشخیص داده شود بسیاری از مشکلات مادی و معنوی خانواده‌ها را کاهش خواهد داد.

رییس شبکه بهداشت و درمان در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای این پویش‌ها و در صورت مشارکت مردم شاهد رامسری عاری از سرطان باشیم.

انتهای پیام/س
 

زنان رامسری به طور رایگان غربالگری سرطان پستان می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.