چهارمین مرگ خاموش در استان مرکزی در روز‌های اخیر / در سرما مراقب گاز گرفتگی باشید

مرد ۵۰ ساله اراکی چهارمین قربانی مرگ خاموش در استان مرکزی است.

چهارمین مرگ خاموش در استان مرکزی در روز‌های اخیر / در سرما مراقب  گاز گرفتگی باشیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: روز گذشته مردی ۵۰ ساله به علت استنشاق گاز زغال در داخل یک چادر مسافرتی در اراک جان خود را از دست داد.

سرهنگ خلجی افزود: ظهر روز گذشته گزارشی از مرگ فردی در یک چادر مسافرتی در یکی از محله‌های شهر اراک به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.

او اضافه کرد: بلافاصله تیم‌های امدادی و انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که در معاینه تیم اورژانس مشخص شد که این فرد به علت استنشاق گاز زغال جان خود را از دست داده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

مرگ خاموش ۳ برادر فراهانی

۵ روز پیش در تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۸ هم۳ برادر بر اثر استنشاق گاز زغال در فراهان فوت کردند.

این سه برادر در داخل یک چادر در دشتی واقع در اطراف روستای تبرته شهرستان بودند که در اثر استنشاق گاز زغال جان خود را از دست دادند.

در سرما مراقب  گاز گرفتگی باشید

با شروع فصل سرما خبر‌های ناگوار مرگ در رختخواب، مرگ در حمام و یا مرگ در حال تماشای تلویزیون تیتر خبر‌های حوادث می‌شود؛ حوادثی که با اندکی توجه و دقت می‌توان جلوی آن‌ها را گرفت.

بی توجه بودن به هشدار‌های کار شناسان ایمنی موجب شده تا استان مرکزی در رتبه‌های اول مرگ و میر‌ها بر اثر گاز گرفتگی قرار گیرد.

به گفته رضایی، مدیرکل پزشک قانونی استان مرکزی استان مرکزی بعد از خراسان شمالی و سمنان سومین استان از نظر تعداد مرگ و میر بر اثر گاز گرفتگی است.

توجه به هشدار‌های کارشناسان ایمنی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش این گونه مرگ و میر دلخراش و تاسف برانگیز داشته باشد.

ایجاد راه عبور هوا برای موارد استفاده از زغال و بررسی اتصالات و بست‌های مربوط به لوله‌ها و شیلنگ‌های گاز، آزمایش نشت گاز با کف و اسفنج، در وسایل گاز سوز و دقت به اینکه آیا شعله وسیله گاز سوز آبی می‌سوزد یا خیر از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در جلوگیری از گاز گرفتگی کمک کند.

همچنین نصب و کنترل صحیح دودکش‌های بخاری وسایل گاز سوز که جریان گاز منواکسیدکربن را از خود عبور می‌دهد تا حدود بسیاری از میزان خطر گاز گرفتگی جلو گیری می‌کند.

حالت تهوع، سردرد، سرگیجه از علایم گاز گرفتگی چه با گاز زغال چه با گاز شهری هستند و اگر در محیط بسته که با وسیله گاز سوز گرم می‌شود قرار گرفتید و دچار این حالات شدید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید و هرچه سریعتر از محیط خارج شوید و با شماره‌های ۱۲۵ و ۱۱۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام/ ج

برچسب ها: امداد و نجات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.