آموزش خانواده ها رکن اصلی جامعه با تعلیم و تربیت است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، گفت: برای داشتن جامعه ای با تعلیم و تربیت باکیفیت لازم است که خانواده ها آموزش ببینند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،آموزش خانواده ها رکن اصلی جامعه با تعلیم و تربیت استنورعلی عباس‌پور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، در همایش "پی وند" که در سالن همایش تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، گفت: هر انسانی که تربیت شود زندگی رضایت بخشی را خواهد داشت، برای احساس خوشبختی باید منوط به عامل آن باشیم.

عباسپور با اشاره به سابقه فعالیت خود، افزود: معتقد هستم که در هر منطقه و شهری که مسئولان دغدغه مند در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت داریم ،تعلیم و تربیت باید معضل اصلی جامعه باشد، اقتصاد دانان باید بدانند که لازم است به سمت توسعه تعلیم و تربیت گام بردارند.

او تعلیم و تربیت را دشوار برشمرد و ادامه داد: در کنار تربیت خوب و مناسب باید عزم جدی و برنامه ریزی درست وجود داشته باشد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در کار تربیت باید خانواده ها مورد آموزش قرار بگیرند و مهارت کسب کنند همچنین لازم است در کنار تعلیم و تربیت و آموزش مشارکت میان اعضا وجود داشته باشد.

عباسپور با بیان اینکه باید در کنار مربیان قرار بگیریم تا به امر تربیت چکو آموزش و پرورش کمک کنیم، افزود: باید پدران و مادران در دوره های آموزش خانواده حضور پیدا کنند تا بتوانیم آن گونه  که جامعه هدف ما است تأثیر گذار باشیم زیرا خانواده تا آموزش نبیند نمیتواند به امر پرورش و تربیت کمک کند.

به گفته او با تقویت امر آموزش خانواده ها، می توانیم تعلیم و تربیت حقیقی و با کیفیت در جامعه داشته باشیم، این امر همچنین پاسخگوی مطالبه خانواده از مدارس خواهد شد.

عباسپور با اشاره به اینکه باید فهم مشترک میان مدرسه و اولیا وجود داشته باشد، گفت: زمانی که از پیوند اولیا و مربیان صحبت می کنیم یعنی رابطه باید عمیق و پایدار باشد.

 

انتهای پیام /و

اهمیت آموزش خانواده‌ها با هدف افزایش کیفیت تعلیم و تربیت جامعه

برچسب ها: آموزش و پرورش ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.