رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار/ صادرات دام بر تلاطم مجدد بازار دامن می‌زند

ملکی از ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار/ صادرات دام بر تلاطم مجدد بازار دامن می‌زندعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: با توجه به واریز حقوق کارمندان و کارگزان و ایام پایانی صفر بازار گوشت تا حدودی از رکود نسبی خارج شده است.

او افزود: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۶ تا ۸۸ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه نمی‌شود که نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

ملکی قیمت گوشت در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مشکلات حمل و نقل عرضه با کندی رو به رو است که استمرار این روند در کنار ازدیاد تقاضا می‌تواند نوساناتی را در بازار به همراه داشته باشد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: طی ۲ روز اخیر دامداران به سبب شرایط آب و هوایی و مشکلات حمل و نقل عرضه کمتری به میادین داشتند که خوشبختانه تا کنون این کمبود عرضه تاثیر خود را در بازار نگذاشته است.

او با بیان اینکه قیمت دام تا به میزان عرضه و نرخ ارز است بیان کرد: با کاهش عرضه و نوسانات نرخ ارز شاهد تلاطم مجدد بازار خواهیم بود و در صورت شرایط مساعد ارزش و استمرار ثبات ارز روند کنونی قیمت در بازار استمرار خواهد داشت.

ملکی در باره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: با توجه به راه‌های صعب العبور مناطق غربی کشور قاچاق با کندی در حال انجام است، اما از مسئولان امر انتظار می‌رود که همچنان بر بازار نظارت داشته باشند چرا که جلوگیری از قاچاق یا صادرات دام تاثیر مثبتی بر شرایط بازار دارد.
بیشتر بخوانید: دستور عرضه گوشت‌های وارداتی درحال انقضاء ابلاغ شد + سند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: جلوگیری از خروج غیر قانونی دام و تثبیت قیمت دلار موجب شد قیمت هر کیلو دام نسبت به یک ماه اخیر ۷ تا ۸ هزار تومان در بازار کاهش یابد که با استمرار روند جلوگیری از قاچاق دام و ازدیاد عرضه روال فعلی بازار ادامه خواهد داشت.

او در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون صادرات دام بیام کرد: اگر چه برخی افراد به سبب انباشتگی دام در واحد‌های دامداری خواستار صادرات دام هستند، اما ما در جلسه اخیر پیشنهاد داده‌ایم که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید در مواقعی که با ازدحام دام در بازار رو به رو هستیم نسبت به خرید و ذخیره سازی اقدام کند تا در مواقع کمبود اقدام به عرضه در بازار کند.

ملکی در پایان تصریح کرد: با توجه به خنک شدن هوا و ازدیاد تقاضا برای خرید گوشت صادرات دام منجر به بر هم زدن تعادل بازار می‌شود و از این رو تنها عده‌ای از افراد که سودشان در واردات و صادرات است اظهاراتی مبنی بر صادرات دام در ازای واردات گوشت را مطرح می‌کنند در حالی که با خروج بازار از حال رکود دامداران هم به دنبال منافع خود هستند تا بتوانند دام خود را با نرخ بهتری در بازار عرضه کنند که تمامی این موارد می‌تواند زمینه را برای التهاب مجدد قیمت در بازار فراهم کند.

انتهای پیام/


قاچاق دام با کندی در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
بازار خرابه دام رو گرون کنید.کیلو ۵۰ تومن عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
میثم سلطانی
۰۹:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سریع تر فکری به حال صادرات کنید با این وضعیت تورم قیمت گوشت همون صدتومن باید باشه تمام پرواربند ها دارن بدبخت میشن کاه شده کیلوهزارتومن. دام لاغر کاهش نداشته فقط دام چاق ارزان شده گوشت هم ثابت مانده سودی که عده زیادی از دامدار باید بکنه میره توجیب تعدادکمی دلال، خواهشمندیم هر مسئولی که میخواد نظربده خودش بره یه واحددامداری کوچیک رابندازی تا بتونه از مسائل دامداری درک درستی داشته باشه بعد بیاد تصمیم گیری بکنه، توخونه نشسته نمیدونه دامداری یعنی چی نظر هم میده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
شما با این کارتون امسال بازار و کنترل می کنید ولی سال ها ی بعدی زیان شا خودتون میبرید هزاران نفر رو بدبخت کردید مثلا خود من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
باسلام. جوانان زیادی هستن که با تشویق دولت برای تولید ملی وام پروار بندی گرفتن ودام رو باقیمت بالای بهار امسال خریداری کردن با این وضعیت قیمت گران اذوغه کاهش قیمت دام ضرروزیان فراوانی به این افراد که سرمایه ای هم ندارن دفقط دلخوش به وامی هستن که دریافت کردن هستن. این دلیل قانع کننده ای نیست که برای این که بازار گوشت را کنترل کنید دام پروار شده مردم را داخل دامداری ها نگه دارین .
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۱:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
با عرض سلام . این ایده شما موقتی است شاید چند ماه دیگ دوام بیاره دامدارن هم تا حدودی می توانند دام را نگهدارن بعدا کل دامداریا خالی میشه و کسی دیگر حاضر به ادامه تو کار دام نیست و مجبور به واردات دام میشین باید طوری قیمت باشه دامدار هم ضرر نبینه شما قیمت علوفه و خوارک دام در نظر بگیرید چطور قیمتش تو اوجه اونموقل دامدار را هم درک کنید لطفا اینده نگر باشین با تشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امید
۰۹:۳۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
چرا باید تولید کننده دام سنگین قربانیه اظهار نظر مسئولان بشه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امید
۰۹:۳۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
صادرات دام امری ضروری است چرا که دامداران با انباشت دام در واحدها روبرو هستند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امید
۰۹:۳۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
چرا باید تولید کننده دام سنگین قربانی اظهار نظر مسئولان شوند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
اتفاقا شما دارید از بازار دلالها دفاع می کنی ! شما دوست دارید که صادرات بسته باشه که بتوانید دام زنده را به نصف قیمت از دامدار بخرید . جناب رئیس دامداران با قیمت فعلی داخل زیان هستند و با افزایش هزینه های تولید اگر دامدار یک گوساله چاق خودش را به شما بفروشه دیگه نمی تواند یک گوساله لاغر بخره و سال آینده اون را بصورت دام سنگین بفروشه . در سال حمایت از تولید باید افرادی که جلوی صادرات را می گیرند و یا چرخه تولید را مختل می کند ، قوه قضاییه بازداشت کنه . اگر قیمت فعلی برای دام سنگین ادامه داشته باشه ، سال آینده دیگه گوساله سنگین داخل کشور نداریم و برعکس حرف ایشان باید راه واردات را بازتر کنیم که واردات = رانت و دلالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
با سلام
صادرات باید باز شود چون دامدار با این شرایط سود نمیکند و در نتیجه تولید داخل کم میشود
در ضمن قیمت فعلی آذوقه و دام با هم همخوانی ندارن
آخرین اخبار