مدیرکل ورزش وجوانان فارس:

پیشکسوتان مروارید‌های عرصه ورزش و اخلاق هستند

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: پیشکسوتان ورزشی مروارید‌های عرصه ورزش و اخلاق هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب که در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزشی و رونمایی از سردیس پهلوان خلیل عقاب سخن می‌گفت با اشاره به جایگاه مهم پیشکسوتان در برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: از اینکه روز‌ها و ساعاتی از عمرم را در کنار پیشکسوتان می‌گذرانم خدا را سپاسگزارم.

او، پیشکسوتان را تاریخ مصور ورزش و رفتار آن‌ها را سر شار از صداقت و درستکاری مروت و فتوت دانست و افزود: سرمایه بزرگ این جامعه قابل احترام یک عمر تجربه است که حاصل عمری خدمت در عرصه‌های مختلف ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه توجه و ارتقا جایگاه پیشکسوتان رشد و تعالی ورزش را به دنبال خواهد داشت گفت: تکریم پیشکسوتان عامل مهمی در توسعه و بسط فضایل اخلاقی در جامعه است.

کامیاب احترام به پیشکسوتان را منش و روش پهلوانی و مروت دانست و افزود: افتخار آفرینی و خدمت پیشکسوتان در سال‌های متوالی باید نسبت به نسل منتقل شود.

او با بیان اینکه انجمن پیشکسوتان ورزشی فارس تنها انجمن ثبت شده در این حوزه در کشور است گفت:از عمر این انجمن حدود ۲۰ سال می‌گذرد، اما هنوز نتوانستیم از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کنیم.

کامیاب تلفیق تجربه پیشکسوتان و انرژی جوانان را معجون مرتفع ساختن بسیاری از مشکلات دانست و افزود: حوزه اجتماعی استانداری می‌تواند با بهره گیری از این ظرفیت ها، نه تنها در حوزه ورزش که در عرصه‌هایی نظیر آسیب‌های اجتماعی، بسیاری از چالش‌های موجود را مرتفع سازد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بهره‌برداری از سردیس پهلوان خلیل عقاب که توسط محمد جعفر حجتی هنرمند شیرازی طراحی وساخته شده است، گفت: پهلوان عقاب میراث نسلی است که در آن پهلوانی و اخلاق سرلوحه زندگی ورزشکارانی بود که قبل از پرورش جسم به پرورش روح می‌پرداختند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خوشروئی، متانت، جوانمردی و روحیه بالا و وصف ناپذیر این پهلوان نامی ایران را ویژگی منحصر به فرد او در سن ۹۶ سالگی دانست و افزود: خوشحالیم که امروز پهلوان عقاب در وطن خود شاهد بروز احساسات مردمی است که سال‌ها با رکورد شکنی‌ها و نمایش‌های منحصر به فردش احساس غرور کرده‌اند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از سه داور بین‌المللی فوتبال و فوتسال فارس یعنی فرهاد مروجی، زری فتحی و سلطنت نوروزی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/م

بهره‌برداری از سردیس پهلوان خلیل عقاب

برچسب ها: وزارت بهداشت ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار