وزیر صنعت مطرح کرد:

ظرفیت‌ بالای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان/ رفع موانع پیش روی تجار دو کشور

رحمانی گفت: ایران و ازبکستان ظرفیت‌های بالایی برای توسعه مناسبات در حوزه های مختلف دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد.

ظرفیت‌ بالای روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان برای توسعه مناسباتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت در دیدار سفیر ازبکستان گفت: شرایط تجارت در سال‌های اخیر بین ایران و ازبکستان نسبت به گذشته تسهیل شده و زمینه‌های همکاری بسیاری بین دو کشور وجود دارد که باید برای استفاده هرچه بیشتر از آن‌ها تلاش کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با بهادر عبدالله‌یف با اشاره به اینکه ۲ کشور ظرفیت‌های بالایی برای توسعه مناسبات در حوزه مختلف دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد افزود: برای رفع موانع پیش روی تجار آمادگی کامل داریم و باید با اعزام هیات‌های اقتصادی ایرانی و پذیرش هیات‌های ازبکستانی روابط اقتصادی دو طرف تقویت شود.


بیشتر بخوانید: ایران و عراق به ۲۲ توافق مهم در زمینه‌ تجاری و صنعتی دست یافتند


وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر همکاری و تعامل بیشتر بخش خصوصی ۲ کشور به عنوان بازوی توانمند اقتصادی دولت‌ها تاکید و تصریح کرد: افزایش سطح مبادلات و توسعه مناسبات اقتصادی با کشور‌های همسایه از اولویت‌های اصلی ایران است و برای تحقق این هدف باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به درستی شناخته و معرفی شود.

یاد آور می‌شود کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان در آذرماه امسال با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد و اسناد همکاری‌های اقتصادی به امضا خواهد رسید.

همچنین همایش فرصت‌های تجاری دو کشور با حضور تجار بخش خصوصی ایران و ازبکستان در خلال برگزاری کمیسیون مشترک در ازبکستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

همایش فرصت‌های تجاری ایران و ازبکستان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار