هزینه ۸۳ میلیاردی برای اجرای نیت مذهبی موقوفات در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۸۳ میلیارد ریال برای اجرای نیت مذهبی موقوفات در بخش‌های مختلف در استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری حجت الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  ،گفت: ۸۳ میلیارد ریال برای اجرای نیت مذهبی موقوفات، اجرای نیت اجتماعی موقوفات، اجرا نیت مدارس علوم دینی، ، اجرای نیات بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال سازی ۱۱ مرکز اجتماعی فرهنگی، اعزام افراد به عتبات عالیات و برپایی موکب در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین حسینی هزینه شده است.

او با اشاره به وجود ۲۰۷ هزار و ۷۷۲ رقبه در استان، افزود: ۴۰ وقف جدید امسال در مازندران ثبت شده است.

او به اجرای برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۵۹ امامزاده و برپایی خیمه معرفت در امامزادگان شاخص استان اشاره کرد و گفت: برپایی طرح ضیافت الهی در ۲۷۵ امامزاده و برپایی طرح نشاط معنوی در ۱۰۹ در امسال انجام شده است.

او با اعلام اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران اجرا شده است، افزود: طرح شمیم حسینی با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان در ۲۰ شهرستان مازندران و با حضور ۳ هزار و ۱۰۶ نفر پیگیری شده است.

حیدری به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت عمرانی در سطح اماکن متبرکه استان، گفت: ۱۳۰ پروژه به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر عملیاتی شده که بخشی از این پروژه‌ها در دهه وقف اجرا می‌شود.

او در پایان از دریافت سند مالکیت ۱۶۲ موقوفه که ۸ هزار و ۶۲۰ رقبه به مساحت ۱۱ هزار و ۲۴۳ هکتار است، خبر داد.

انتهای پیام/س
 

هزینه میلیلردی برای اجرای نیت مذهبی موقوفات در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار