گفت‌وگوی تلفنی چاووش اوغلو و پمپئو درباره سفر اردوغان به آمریکا

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی درباره سفر احتمالی اردوغان به آمریکا با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی چاووش اوغلو و پمپئو درباره سفر اردوغان به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی درباره سفر احتمالی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به آمریکا با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو کرد.

چاووش اوغلو در این تماس تلفنی همچنین درباره احتمال سفر مظلوم کوبانی، فرمانده ارشد شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه به آمریکا که تحت پیگرد ترکیه قرار دارد نیز با همتای آمریکایی خود گفت‌‌وگو کرد.

این در حالی است که پیش از این چاووش اوغلو طی سخنانی در باکو از تلاش سناتورهای آمریکایی برای دیدار با مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک موسوم به قسد که ترکیه آن‌ها را تروریست می‌داند، به شدت انتقاد کرد.

چاووش اوغلو گفت: «دیدار مسئولان کشور‌های متحد ترکیه با فرهاد عبدی شاهین (با نام مستعار مظلوم کوبانی) سرکرده گروه تروریستی ی‌پ‌گ که در فهرست قرمز افراد تحت تعقیب قرار دارد غیرقابل قبول است.»

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «تروریست‌ها این دیدار را نشانه مشروعیت خود می‌دانند. احتمال دارد در آینده نیز برخی دیدار با سرکردگان تروریست‌های داعشی مانند ابوبکر بغدادی را مشروع بدانند.»

چاووش‌اوغلو اضافه کرد: «از دیدگاه ما همه آنان؛ شامل داعش، پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ، بوکوحرام و فتو تروریست هستند. چنین دیداری این نشانه ضعف در مبارزه با تروریسم است. این اعتراض را به مقامات آمریکا اعلام کرده و گفتیم این تروریست‌هایی که با آن‌ها دیدار می‌کنید در لیست تحت تعقیب اینترپل هستند.»

این اظهارات در پی آن مطرح می‌شود که سناتور‌های آمریکایی روز چهارشنبه از وزارت امور خارجه آمریکا خواستند که به سرعت برای فرمانده ارشد قسد، ویزا صادر کند تا او بتواند برای گفت‌وگو درباره سوریه به آمریکا سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار