معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت همدان مطرح کرد؛

توزیع اقلام دولتی برای جلوگیری از کمبود کالا

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: توزیع اقلام به شکل دولتی برای جلوگیری از کمبود برخی کالا‌های اساسی در بازار است.

توزیع اقلام دولتی برای جلوگیری از کمبود کالابه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داریوش صفاری، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه قیمت یارانه‎ای اقلام به قیمت بازار آزاد نزدیک شده است اظهار کرد: به ویژه در اقلامی، چون برنج و لاستیک تفاوت قیمت چندانی وجود ندارد.

او توزیع اقلام دولتی را برای جلوگیری از کمبود برخی کالا‌های اساسی دانست و گفت: طی مکاتبات صورت گرفته با مرکز اعلام شده در حال حاضر برای لاستیک یارانه‌ای تقاضا وجود ندارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: علاوه بر اینکه بازار از نظر میزان تقاضا لاستیک اشباع شده تفاوت قیمتی ناچیز بین لاستیک دولتی و بازار آزاد وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر برنج، شکر، روغن و لاستیک به صورت یارانه‌ای در سطح استان توزیع می‌شود تأکید کرد: امروز در بازار مشکلی از نظر عرضه اقلام وجود ندارد و عرضه بیش از تقاضا موجود است.

صفاری با بیان اینکه توزیع اقلام دولتی به دلیل تنظیم بازار از سال‌های گذشته در دستور کار بوده است ادامه داد: اقلام دولتی که وارداتی هستند با ارز نیمایی تهیه می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به اینکه با تمام توان به صورت تخصصی برای مبارزه با قاچاق کالا در حال فعالیت هستیم افزود: یک تیم نظارتی در بازار مستقر شده تا کالا‌های قاچاق را شناسایی و برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در حوزه آرد و نان نیز تیم تخصصی نظارتی در سطح شهر استقرار یافته است خاطرنشان کرد: به ۱۱ بازرس سازمان در همدان ماموریت داده شده تا کمبود‌های بازار را گزارش و نظارت‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

او در ادامه به افزایش سطح بازرسی‌ها در ماه اخیر اشاره و گفت: در مهرماه با افزایش حجم کشفیات و تعداد بازرسی‌ها در سطح شهر مواجه بودیم.

صفاری در پایان به انواع بازرسی در همدان پراخت و افزود: بازرسی نوبه‌ای توسط بازرسان سازمان انجام و تعدادی گشت با ادارات ذیربط از جمله تعزیرات حکومتی، استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ و بازرسی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د 

اقلام دولتی در بازار توزیع می شود

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.