۹۹ هزار تن کالا از خراسان شمالی صادر شد

مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: در هفت ماه نخست امسال بیش از ۹۹ هزار تن کالا از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد جعفری مدیر گمرک خراسان شمالی ، مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک استان را بیش از ۳۰ میلیون دلار عنوان کرد.

جعفری افزود: میزان کالای صادر شده از گمرک استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۷۳ درصد، رشد داشته است.

او کالا‌هایی همچون محصولات پتروشیمی (شامل کود اوره و پودر کریستال ملامین)، خوراک دام، سیب زمینی، سیمان، مقاطع فولادی، پلاستیک جات، رب گوجه فرنگی، لوله پلاستیکی، ماکارونی و ... را به عنوان عمده کالا‌های صادراتی یاد کرد که به عمده کشور‌های ترکمنستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، افغانستان صادر شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور واردات کالا توسط این گمرک به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۵۹۶ دلار بوده که رشد ۵۹ درصدی از لحاظ ارزش دلاری و کاهش رشد ۳ درصدی از لحاظ وزن کالا بوده است.

او اغلب کالا‌های وارداتی در این مدت را شامل برنج خوراکی، فروکروم، ماشین آلات و چراغ‌های شیلنگی، سوزن، فروسیلیکو منگنز، کنتور گاز، مولد گازی، پرس هیدرولیک دندانسازی و سایر مصنوعات بوده که توسط کارخانه‌های تولیدی استان و سایر شرکت‌های خصوصی وارد استان شده است.

انتهای پیام/ه

۹۹ هزار تن کالا از خراسان شمالی صادر شد
 

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.