ضرورت تعریف مجازات جایگزین حبس برای جرایم سبک در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر ضرورت تعریف مجازات جایگزین حبس برای جرایم سبک و کم‌اهمیت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل ظهر امروز در بازدید از حوزه قضایی شهرستان گرمی و انگوت گفت: کارکرد زندان در حاکمیت اسلامی اصلاح، بازپروری و بازاجتماعی کردن مجرمان است.

او افزود: با توجه به کارکرد تربیتی زندان، لازم است جهت به حداقل رساندن مشکلات از مجازات جایگزین حبس برای جرایم سبک بهره گرفت تا بتوان شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین تقویت برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها را خواستار شد و گفت: مجموع اقدامات باید بتواند منجر به بهبود وضعیت زندانیان شده و زمینه حمایت از خانواده‌های زندانیان را فراهم سازد.

عتباتی با بیان اینکه رعایت حقوق زندانیان در تمامی مراحل صدور حکم تا حضور زندانی در زندان مورد تاکید است، افزود: در عین حال برخورد قاطع با جرایم به‌ویژه جرایم مرتبط با اخلال در نظم و امنیت عمومی مورد تاکید است.

او همچنین با اذعان به توجه دستگاه قضایی به جرایمی همچون سرقت، مواد مخدر و مشروبات الکلی اظهار کرد: انتظار می‌رود حوزه‌های قضایی تمامی توان خود را برای خدمت‌رسانی کیفی به مردم و ارباب رجوع به‌کار گیرند.

انتهای پیام/ع

تقویت برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان اردبیل

 

برچسب ها: زندان ، دستگاه قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار