رادیو برای سوگواری‌های آخر ماه صفر چه برنامه‌ای دارد؟

شبکه‌های رادیویی در ایام پایانی ماه صفر، ویزه برنامه‌های متعددی را در رثای پیامبر (ص)، امام حسن و امام رضا (ع) پخش می‌کند.

رادیو برای سوگواری‌های آخر ماه صفر چه برنامه‌ای دارد؟به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو در ایام پایانی ماه صفر می‌کوشد تا رحلت جانسوز پیامبراکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) را در قالب ویژه برنامه‌های مختلف و با ساختار‌هایی متنوع به سوگ بنشیند.

برنامه های رادیویی در این ایام به شرح زیر است:

رادیو ایران

«به نام عشق» و «ایوان آیینه» به ترتیب در روز‌های ۲۸ و ۳۰ صفر از ساعت ۹ و ۱۰ صبح به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شوند. در این برنامه‌ها به ذکر سختی‌های زندگی حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و همچنین آداب زیارت حضرت امام رضا (ع) اشاره می‌شود.

رادیو جوان

این شبکه برنامه «زیردستان بارانی ات» را در روز‌های ۲۸ و ۳۰ صفر ساعت ۶:۴۰ به روی آنتن می‌برد. در این برنامه به درخواست‌های حضرت رسول مکرم اسلام (ص) در لحظات آخر عمر شریفشان و مبتنی بر آیات سوره مبارکه ضحی اشاره می‌شود. گزارش از آستان مقدس رضوی و برقراری ارتباط با گزارشگر مستقر در حرم رضوی در روز شهادت امام رضا (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه است. همچنین پاسخ به پرسش‌های مطرح از سوی جوانان در حوزه مسائل اجتماعی روز و مقایسه آن با دوران پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) نیز اشاره می‌شود.

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد «مرثیه عرشیان» را روز ۲۸ صفر و از ساعت ۷ با موضوع بررسی سیره پیامبر اکرم (ص)، سیره امام حسن مجتبی (ع)، آداب زیارت و عزادارای حضرت رسول اکرم (ص)، آیین‌های ۲۸ صفر در خوزستان و اهمیت وحدت مسلمین را پخش می‌کند.

برنامه «غروب غریب» نیز روز ۳۰ صفر و با موضوعاتی از قبیل تاثیر حضرت امام رضا (ع) در ترویج و تحکیم اسلام ناب جایگاه و مقام والای امام رضا (ع)، حال و هوای حرم حضرت امام رضا (ع)، ارتباط با زائران عازم حرم و گزارش از حال و هوای شاهچراغ مخاطبان را همراه می‌کند.

رادیو فرهنگ

 رادیو فرهنگ در روز ۲۸ صفر «از چشمه سار کرامت» را از ساعت ۹ صبح و به صورت زنده پخش می‌کند. در این برنامه تلاش شده است جنبه‌های مختلف سوگواری و شعر شاعران در ماتم فقدان نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور شاعران آیینی بررسی شود. بررسی فیلم ماندگار محمد رسول الله از جنبه‌های کارگردانی تا روایت تاریخی و نوع بازی بازیگران نیز دیگر بخش این برنامه است. 

«پر گشودن به آسمان هشتم» دیگر برنامه این شبکه است که در روز ۲۹ صفر به صورت زنده و ساعت ۹ صبح به روی آنتن می‌رود.

رادیو معارف

«غریبانه» با هدف بررسی لزوم اطاعت از اولی الامر با توجه به آیات شریف قرآن کریم از رادیو معارف پخش می‌شود. در این برنامه ضمن بیان معنی و مفهوم این موضوع از منظر آیات و روایات، دلایل عصمت پیامبر خدا (ص) و اهل بیت (ع) از شنبه ۴ آبان ساعت ۱۸ از رواق مطهر دارالحجه به صورت زنده به سمع شنوندگان رادیو معارف می‌رسد.

رادیو تهران

رادیو تهران «تهران من» را در ۲۸ و ۳۰ صفر از ساعت ۱۸ و به صورت زنده پخش می‌کند. در این برنامه تلاش شده تا به محبتی که به واسطه امام حسین (ع) و امام مجتبی (ع) در دل شیعیان ایجاد شده، پرداخته و به چرایی آن اشاره شود. بررسی زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام رضا (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

«پارک شهر» از ساعت ۶:۳۵ روز‌های ۲۸ و ۳۰ صفر به روی آنتن رادیو تهران می‌رود. در این برنامه به زندگی، سیره، روش و شخصیت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام رضا (ع) اشاره می‌شود.

رادیو نمایش 

رادیو نمایش آثار مختلف نمایشی را برای این ایام تدارک دیده است. به نحوی که «برای او بخوان» از ساعت ۲۰:۰۰ چهارم تا هفتم آبان برای علاقه‌مندان پخش می‌شود. این نمایش روایتگر داستانی است که در آن فردی شرور با تعزیه خوانی امام حسن (ع) آشنا و در نهایت تحت تاثیر کریم اهل بیت متحول می‌شود.

«پند پیامبر» دیگر اثری است که از ساعت ۱۳:۳۰ روز‌های ۲۸ و ۳۰ صفر روی آنتن این شبکه می‌رود. در این نمایش مردی از بادیه نزد پیامبر می‌آید و تقاضای پندی می‌کند و داستان بر اساس پندی که حضرت رسول (ص) به وی می‌دهند، ادامه می‌یابد.

رادیو گفتگو

«سپهر امامت» برنامه‌ای است که در ۳۰ صفر به بررسی شخصیت علمی امام رضا (ع) می‌پردازد و از ساعت ۱۲ از رادیو گفتگو پخش می‌شود.

همچنین «در سوگ آفتاب» دیگر برنامه این شبکه است که ۲۸ صفر و از ساعت ۱۳ به سمع مخاطبان می‌رسد. در این برنامه به ولایت سیاسی حضرت رسول (ص) و بررسی اوضاع سیاسی دوران زندگی امام حسن مجتبی (ع) اشاره می‌شود.

رادیو صبا

«همپای صبا» برنامه‌ای است که از ساعت ۱۴ روز ۲۸ صفر از رادیو صبا پخش می‌شود.

رادیو پیام و آوا نیز در تمامی بخش‌های خود با پخش موسیقی‌های متناسب با این ایام، شعر و نثر ادبی و سخنان بزرگان در وصف پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) مخاطبان را همراه می‌سازد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.