تفکر مهدوی و انتظار در بین آحاد مردم نهادینه شود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بر اهمیت مسأله همگانی کردن تفکر مهدوی و انتظار در بین آحاد مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه ارومیه پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت استان به اهمیت مسأله همگانی کردن تفکر مهدوی و انتظار در بین آحاد مردم تأکید کرده و افزود: تلاش همه متولیان امر مهدویت در استان باید در جهت عمومی کردن مسأله مهدویت در بین مردم باشد یعنی بگونه‌ای عمل کنیم که مردم حضرت، ولی عصر (عج) را در بین خود و در متن زندگی خود احساس کنند.

او با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام مختلف سال برای موضوع مهدویت ضمن تأکید بر تقویت چنین برنامه‌هایی خاطرنشان کرد: چگونگی برگزاری رویداد‌های مهدوی بسیار مهم و حائز اهمیت است و هدفمندی در اجرای برنامه‌ها و گرفتن بازخورد مطلوب از آن‌ها برای تعمیق باور‌های مهدوی در جامعه بسیار مهم است و چنانچه بتوانیم مردم را در جهت ارتباط با امام زمان (عج) سوق دهیم توانسته ایم گام مهمی در زمینه جامعه مهدوی برداشته باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود به برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه مهدی شناسی تأکید کرده و افزود: استفاده از اساتید مطرح در زمینه مبانی مهدویت و سبک زندگی مهدوی در بین دانش آموزان، کارکنان و عموم علاقمندان و مردم میتواند در تعمیق باور‌های دینی مردم اثرگذارباشد که امیدواریم برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه مدون و اجرایی گردد.
 
او به فعال نمودن مساجد در اجرای مراسمات معنوی مانند برگزاری مراسمات دعای ندبه و دعای کمیل تأکید کرده و گفت: اینکه بخواهیم با جمع کردن عموم مردم در یک مکان خاص و دعوت از مداحان و سخنرانان کشوری به برگزاری متمرکز اینگونه مراسمات همت کنیم باعث تضعیف مساجد محلات خواهد شد فلذا تلاش ما باید به سمت فعال نمودن مساجد و اجرای اینگونه برنامه‌ها بصورت خودجوش در مساجد باشیم و یقینا تقویت مساجد دارای اولویت و حائز اهمیت است.
 
سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود به یکی از اهداف مهم تشکیل بنیاد مهدویت اشاره کرده و گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل بنیاد مهدویت توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مقابله با تفکرات بهائیت است فلذا مسئولین و متولیان در این امر نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و با توجه به وجود تفکرات مختلف قومیتی و دینی از جمله بهائیت در استان توجه به این بخش بیش از پیش احساس می‌شود.
 
نماینده مقام معظم رهبری در استان در پایان سخنان خود به اهمیت استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی در زمینه ترویج و تبلیغ مهدویت تأکید کرده و گفت: در زمان کنونی که مردم رغبت زیادی به حضور در کلاس‌های آموزشی و مطالعه ندارند میتوان با صرف هزینه‌های اندک و تولید محتوای مهدوی و انتشار در فضای مجازی باعث اثر بخشی مناسب در جامعه و در بین قشر جوان شد فلذا حساسیت و فعال بودن در فضای مجازی از مسائل مهمی است که مسئولین باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.


در ابتدای این دیدار حجت الاسلام میرزایی مسئول بنیاد مهدویت استان به ارائه گزارش عملکرد این بنیاد پرداخته و همکاری و همراهی سازمان‌های مختلف را در این زمینه خواستار شد.

در این دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با بیان اهمیت تبلیغ در زمینه مهدویت و سبک زندگی مهدوی گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در طول سال با پخش برنامه‌های متناسب در زمینه مهدویت از همه ظرفیت خود برای ترویج آموزه‌های مهدویت در میان هم استانی‌های عزیز بهره میگیرد و آمادگی لازم برای پوشش برنامه‌های اجرا شده و محتوایی در این زمینه را دارد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت استان

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.