صادرات کالاهای تولیدی زنجانی ها به ۵۰ کشور دنیا

رئیس سازمان صمت استان زنجان از صادرات کالاهای تولیدی زنجانی ها به ۵۰ کشور دنیا خبر داد.

صادرات کالاهای تولیدی زنجانی ها به  ۵۰ کشور دنیابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  استان زنجان به عنوان استانی که دارای صنایع بسیار است به ۵۰ کشور صادرات دارد که البته ۶۰ درصد از تجارت خارجی این استان با کشور ترکیه است.

بیشترین کالای صادراتی از زنجان شمش روی، شمش مس، شمش سرب، شمش آلومینیوم، پلیمر، پروپلین، کاغذ تیشو، کرافت، فلوتینگ، محصولات فولادی، ترانسفورماتور و قطعات، کابل برق، مویز، خرمای خشک و محصولات لبنی است.

فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیون دلار صادرات برای استان زنجان در سال ۹۸ هدف‌گذاری شده است، گفت: هدف‌گذاری صادراتی استان در سال ۹۷ حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود که در پایان سال گذشته به ۵۵۰ میلیون دلار رسید.

 او با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از صادرات کشور در سال گذشته ۱.۳ درصد بود، گفت: طبق آمار احصا شده بیش از ۸۰ درصد سهم صادرات استان مربوط به بخش صنعت است.

مدیر گمرک زنجان  هم با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۸۴ هزار تن کالا به ارزش ریالی ۴۶۰ میلیون دلار از گمرک استان صادر شد، افزود: این میزان صادرات از نظر دلاری ۴۰ درصد و وزنی ۱۰ درصد رشد دارد.

احمدی با اشاره به اینکه عمده صادرات کالا از استان زنجان به کشور‌های همسایه است و ۶۰ درصد از تجارت خارجی استان زنجان با کشور ترکیه است، گفت: ۸۰ درصد صادرات استان شامل شمش فلزات رنگی و بیشترین حجم واردات استان نیز خاک روی است.

انتهای پیام / ک

ترکیه؛ مقصد اصلی صادرات زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.