عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعطیلی پنجشنبه‌ها خللی در ساعت کاری کارمندان وارد نمی‌کند/ رونق گردشگری با تصویب این طرح

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها خللی در ساعت کاری کارمندان وارد نمی‌کند و در روزهای دیگر جبران می‌شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها خللی به ساعت کاری کارمندان وارد نمی‌کند/ این طرح موجب رونق گردشگری و مسافرت‌های زیارتی خواهد شدعبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح تعطیلی آخر هفته‌ها گفت: تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، در روزهای دیگر هفته جبران می‌شود.

او افزود: در حال حاضر کارمندان تهران در روزهای غیر از پنجشنبه به جای اینکه ساعت ۲ تعطیل شوند تا ساعت ۵ به کار خود ادامه می‌دهند و با تصویب این طرح، در شهرستان‌ها هم به همین صورت خواهد بود و هیچ خللی در میزان ساعت کار کارمندان  بوجود نخواهد آمد.

عزیزی با بیان اینکه طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در شهرستان‌ها مورد استقبال قرار  گرفته است، توضیح داد: با اجرایی شدن طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در شهرستان، کارمندان می‌توانند آخر هفته‌ها را به ییلاق و روستاهای خود بروند و فرصت بیشتری خواهند داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مزیت‌های طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها توضیح داد: در شهرستان‌های کوچک، کارمندان می‌توانند آخر هفته‌های خود را به شهرهای اطراف سفر کنند؛ برای مثال مردم شهرهای کوچک خراسان شمالی می‌توانند به مشهد بروند. در کل این طرح موجب رونق گردشگری و مسافرت‌های زیارتی خواهد شد؛ افزون بر این مطالب، این طرح در کلانشهرها نیز موجب کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تلاش برای تخریب روابط تهران - بغداد، آب در هاون کوبیدن است


نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه موجب پایین آمدن مصرف آب، برق و گاز خواهد شد. علاوه بر این، ساعت کاری روز پنجشنبه در شهرستان‌ها عمدتاً تا ساعت ۱۱ است، اما وقتی تا ساعت چهار افزایش پیدا کند، روستایی‌هایی که برای انجام کارهای خود به شهر می‌آیند، فرصت بیشتری خواهند داشت.

عزیزی در پایان تاکید کرد: به نظر من در مجموع این طرح مثبت خواهد بود و علیرغم مخالفت دولت با این طرح، نمایندگان از آن حمایت می‌کنند.

گفتنی است؛ طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و بناست در صحن علنی مجلس مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۱:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
سلام.در روز هزاران کارمند از شهری بشهر دیگه برای رفتن به سرکار درتردد هستند و اگر ۵شنبه ها تعطیل بشه هزاران لیتر بنزین درطول روز مصرفش کمتر میشه و خیلی فواید دیگه هم داره برای اقتصاد کشور وصرفه جویی های دیگر انرژی.هم چنین با تعطیلی ۵شنبه در وزارتخانه ها وسازمانهای مرکزی که درتهران مستقر هستند تقریبا فعالیت ادارات شهرستانی بیفایده و کم اهمیت است.بعدشم اگه قرارباشه ۵شنبه تعطیل بشه ساعات کاری بقیه روزهای هفته برای کارمند اضافه میشه.
ما از نمایندگان محترم میخوایم که به این طرح عاقلانه رای مثبت بدهند و درمطبوعات بصراحت رای خودشونو اعلام کنند تا ماهم بدونیم که در دور بعد باید به کدوم کاندیدا رای مثبت بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۰:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
سلام.در کل دنیا فقط ایران یک روز آخرهفته تعطیل است و بقیه کشورا دو روز در هفته تعطیل هستند. در جایی که تهران که مرکز اقتصاد و تصمیم گیری است ۵شنبه و جمعه تعطیل است و عملا خیلی از کارها در شهرستانها ابتر می مونه. تعطیلی ۵شنبه در کل به نفع اقتصاد کشور و خانواده است و از هدر رفت انرژی جلوگیری میکنه و باعث نشاط بیشتر خانواده میشه و درضمن ساعات بیشتری در روزهای شنبه تا چهارشنبه را کارمندا بکار اختصاص میدهند. از نمایندگان محترم مجلس میخوایم که به این طرح رای مثبت بدهند
-
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اگر ساعت کاری ثابت بماند هم مشکل زاست .
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۲۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
مردم همین جوری به کار اداری نمیرسند حالا اینم تعطیل کن ک
آخرین اخبار