هشدار مورالس درباره تلاش مخالفان برای کودتا

رئیس‌جمهور بولیوی که اخیرا دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شده است، اعلام کرد مخالفانش در پی به راه‌اندازی کودتا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی، روز یکشنبه هشدار داد طرح کودتایی برای هفته آینده آماده می‌شود.

او که از سال ۲۰۰۶ قدرت را در دست دارد و یک هفته پیش با ۱۰ درصد رای بالاتر از کارلوس مسا، رقیب وی، از همان دور نخست موفق شد خود را به رقیبش تحمیل کند، بار دیگر به ریاست جمهوری بولیوی انتخاب شد.

رئیس جمهور بولیوی طی سفری به مرکز این کشور اعلام کرد: «ما از آن (آنچه آن‌ها می‌گویند) اطلاع یافته‌ایم. آن‌ها چه می‌گویند (.) بیرون اوو مورالس! اکنون که ما با بیش از ۱۰ درصد اختلاف در دور نخست پیروز شده‌ایم ... آن‌ها رای مناطق روستایی را به رسمیت نمی‌شناسند.»

مورالس افزود: «مسئولیت ما اطلاع‌رسانی به مردم است تا آن‌ها مسئولیت دفاع از مدیریت سیاسی ما را به عهده بگیرند.»

به رغم تنش‌ها در کشور و درخواست‌های مخالفان که اتحادیه اروپا، آمریکا، سازمان کشور‌های آمریکایی، کلمبیا و آرژانتین نیز از آن حمایت کرده اند، مورالس روز شنبه اعلام کرده بود دور دومی نخواهد بود.

کارلوس مسا، رقیب مورالس در جریان مبارزات انتخاباتی، وعده داد تظاهراتی که از شامگاه انتخاب مورالس آغاز شده است، از روز دوشنبه شدت بیشتری خواهد گرفت.

این در حالی است که دادگاه عالی انتخابات بولیوی رسما مورالس را پیروز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار