۵۴ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت:کارشناسان دامپزشکی در ۶ ماه اول امسال ۵۴ هزار و ۴۶۴ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که به ضبط ۱۳۴ هزار و ۴۱۲ کیلوگرم فرآورده‌ ناسالم منجر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این که هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است، اظهارداشت: این گواهی بهداشتی در سال جاری برای تخم مرغ، شیر، دام و طیور زنده، کود مرغی و حیوانی، فرآورده‌های منجمد، آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام صادر شده است.

به گفته او در این مدت ۹۳۴ کد الکترونیک مربوط به خودرو‌های حمل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی در استان اصفهان صادر شد.

او یادآور شد: کارشناسان دامپزشکی در ۶ ماه اول امسال ۵۴ هزار و ۴۶۴ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که به ضبط ۱۳۴ هزار و ۴۱۲ کیلوگرم فرآورده ناسالم منجر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: در مدت یادشده بر کشتار ۳۳ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان نظارت بهداشتی اعمال شده است.

به گفته او همچنین نظارت بهداشتی بر کشتار ۶۲۹ هزار و ۹۶۹ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان صورت گرفته است.

موحدی خاطرنشان کرد: ۶۳۷ مجوز صادرات در نیمه نخست امسال با هدف جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و دام و تایید سلامت دام و فرآورده‌های دامی، برای محموله‌های صادراتی صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.

اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

انتهای پیام/م

 

دامپزشکی اصفهان ۶۵ هزار گواهی حمل فرآورده‌ خام‌ دامی صادر کرد

 

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.