عسگری: مدال‌های کسب شده در ارتقای رنکینگ تکواندوکاران تاثیر بسزایی دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: رده بندی تورنمنت صربستان براساس مجموع مدال های مردان و زنان محاسبه شد و با مدال هایی که در بخش مردان کسب کردیم، نایب قهرمان شدیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین دوره تورنمنت بین‌المللی صربستان در رده سنی بزرگسالان با حضور ۲۸۵ هوگوپوش به مدت دو روز در شهر "بلگراد " برگزار شد و تیم ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز موفق شد عنوان نایب قهرمانی را کسب نماید که البته این رده‌بندی در مجموع تیمی مردان و زنان محاسبه شده است.

فریبرز عسکری سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان با اشاره به این رقابت‌ها گفت: تورنمنت صربستان از نظر فنی در جایگاه خوبی قرار داشت و با توجه به اینکه سال پیش از بازی‌های المپیک بود بسیاری از تکواندوکاران مطرح به منظور تکمیل امتیازاتشان در این رویداد حضور پیدا کرده بودند.


بیشتر بخوانید: مدال برنز تورنمنت صربستان بر گردن هوگوپوش لژیونر کشورمان


وی افزود: با اعلام مسئولان برگزاری در این دوره از مسابقات استقبال خوبی صورت گرفته بود، اما متاسفانه از نظر سیستم امتیازدهی برخی مشکلات نه تنها برای ما بلکه برای همه شرکت کنندگان وجود داشت؛ داوری‌ها به شدت ضعیف بود و تعداد آن‌ها نیز کم بود به صورتی که در روز مسابقات نوجوانان در هر دو زمین از دو داور استفاده می‌شد.

سرمربی تیم‌ ملی اینطور ادامه داد: با توجه به اینکه رقابت‌های بزرگسالان امتیاز المپیکی داشت تعداد زمین‌ها را کاهش دادند و ۳ داور در هر شیاپ‌چانگ به قضاوت می‌پرداخت، اما امکان تعویض داوران مهیا نبود و داوران در طول روز خسته شده بودند، متاسفانه برخی داوران به قدری ضعیف بودند که اشتباهات زیاد و تاثیر گذاری را در نتیجه مبارزات از آن‌ها دیدیم.

عسکری خاطرنشان کرد: خدا را شکر بازیکنان موفق به کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز در این رقابت‌ها شدند که در راستای ارتقاء رنکینگ آن‌ها تاثیر به سزایی دارد؛ این مسابقات مسیر کسب سهمیه المپیک است و نفراتی که در این مسیر هستند باید بتواند حداکثر امتیازات را جمع کند.


بیشتر بخوانید: تکواندوی ایران نایب قهرمان تورنمنت بین المللی صربستان شد


سرمربی با اخلاق تیم‌ملی تکواندو افزود: رده بندی این رقابت‌ها را براساس مجموع مردان و زنان محاسبه کردند و ما با توجه به اینکه تنها در بخش مردان حضور داشتیم با مدال‌های کسب شده توانستیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کنیم. البته اگر در بخش مردان محاسبه می‌شد قهرمان می‌شدیم، اما این عنوان اهمیتی ندارد، بلکه امتیازاتی برای ما مهم بود که در مسیر کسب سهمیه المپیک محاسبه شد.

وی در پایان گفت: تکواندوکاران ۴۰ امتیاز از طریق حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی می‌توانند کسب کنند؛ امتیازات آرمین، میرهاشم و سروش تکمیل شده است، اما فرزان، سعید و سجاد هنوز می‌توانند به منظور ارتقاء رنکینگ، امتیاز کسب کنند، اما باید دید شرایط به چه صورتی پیش می‌رود و در خصوص نفرات اعزامی به تورنمنت کرواسی طی روز‌های آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اظهارات عسگری درباره تورنمنت بین المللی تکواندو صربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.