برای نخستین بار در کشور؛

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی اوقاف فارس در تولید ایمپلنت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی اوقاف فارس در تولید ایمپلنت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست تخصصی وقف با بیان اینکه اوقاف استان فارس برای نخستین بار در سطح کشور در حوزه تولید ایمپلنت‌های پزشکی ورود کرده و هم اکنون خط تولید این طرح با تولید بیش از ۵۰۰ قطعه ایمپلنت شامل ایمپلنت فک صورت، جمجمه، ستون فقرات ارتوپدی ابزار فعال است، گفت: تاکنون از سوی اوقاف ۲۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

او بیان کرد: اوقاف فارس با توجه به دارا بودن اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، ایجاد مجتمع کشت و صنعت در ۱۳۰۰ هکتار از اراضی موقوفه نصیرالملک در منطقه سیاخ دارنگون، ایجاد مجتمع کشت و صنعت در ۱۰۰ هکتار از اراضی موقوفه آسمانی در شهرستان ارسنجان، ایجاد حداقل ۱۰ گلخانه مدرن در مقیاس‌های بزرگ با همکاری بخش خصوصی، ایجاد ۵ دامپروری مدرن در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، اقلید و آباده را در دستور کار قرار داده است.

‌موسوی با بیان اینکه اوقاف فارس با دارا بودن اماکن وقفی تاریخی از قبیل کاروانسراها، آب انبارها، حمام‌ها، خانه‌های تاریخی و همچنین املاک و اماکن در مناطق خاص از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه احیای کاروانسرا‌ها با سازمان میراث فرهنگی و آغاز احیای کاروانسرای ایزدخواست، کاروانسرای مخک جهرم، کاروانسرای خیراتی صفاشهر و معرفی ۱۰ کاروانسرای دیگر از جمله گام‌های اولیه است.

او با اشاره به اقدمات عمرانی که از محل موقوفات فارس در حال انجام است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ پروژه عمرانی با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت با زیربنای حدود ۱۲۰ هزار متر مربع در حال اجرا است، این پروژه‌ها ۱۰۰۰ واحد تجاری، مسکونی، اداری، گردشگری را شامل می‌شود و بخشی از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه ساخت بازار بزرگ لار با ۲۰۰ واحد تجاری یکی از این پروژه‌ها است که در آذر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: ۱۹ پروژه عمرانی دیگر نیز در حال مطالعه بررسی و رفع مشکلات است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۵۷ هزار مترمربع در اماکن متبرکه استان در حال انجام است، افزود: این پروژه‌ها شامل تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بقاع متبرکه شامل شبستان، سرویس بهداشتی و زائرسرا است.
انتهای پیام/م

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی اوقاف فارس در تولید ایمپلنت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
این بیست میلیارد تومان از چه طریقی سرمایه گذاری شده و چقدر درآمد داشته و این درآمد در کجا هزینه شده؟