۲۲ محصول دانش‌بنیان توسط دانشگاه آزاد اردبیل تولید شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: تعداد محصولات تولیدی دانش‌بنیان این دانشگاه به ۲۲ محصول رسیده که ۱۰ محصول آن به مرحله تجاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: محصولات دیگر دانش‌بنیان این دانشگاه شامل ۱۰ محصول میکس گیاهان دارویی است که تولید و مرحله تجاری سازی آنها شروع شده است.

او بابیان اینکه شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دومین شرکت در استان محسوب می‌شود، بیان کرد: توسعه محصولات شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه در دستور کار بوده و تاکنون ۱۱ محصول دانش‌بنیان این دانشگاه به تجاری‌سازی رسیده است.

رسولی افزود: بکارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌نامه ‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌های پژوهشی روشی کارآمد بوده و تلاش می‌شود با این رویکرد محصولات دانش بنیان توسعه یابد.

او تولید ۱۵ خودروی کارتینگ پیشرفته برای مجموعه گردشگری را یادآور شد و گفت: تولید ۱۵ دستگاه خودروی کارتینگ پیشرفته  گردشگری از سوی دانشجویان این دانشگاه کلید خورده و در زمینه تولید ماشین‌آلات خشک‌ کن میوه و اسانس‌گیری میوه نیز سه دستگاه  اختراع شده است.

رسولی از تولید نیمه‌صنعتی رنگ‌های طبیعی خوراکی در اردبیل خبر داد و افزود: کارگاه تولید نیمه‌صنعتی این محصول در حال تجهیز بوده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی از نظر سلامت به جامعه گام بزرگی است که علاوه بر اشتغالزایی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی خواهد شد.

رسولی افزود: طرحی در زمینه پرورش بوقلمون نیز در حال اجرا است که علاوه بر تامین بازارهای داخلی به کشور های عربی بخصوص عراق صادر می‌شود.

او با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، گفت: دانشگاه در اردبیل در حوزه سلامت ، در پارس آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله‌سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی تی فعالیت‌ها را مد نظر قرار داده و با این رویکرد پیش می رود.

انتهای پیام/ع

شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دومین شرکت در استان اردبیل است

برچسب ها: دانش بنیان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.