در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

قیمت دام سنگین ۱۱ هزار تومان کاهش یافت/ انباشتگی ۶۰ هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها

مقدسی گفت: قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین با کاهش ۱۱ هزار تومانی به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت دام سنگین ۱۱ هزار تومان کاهش یافت/ انباشتگی ۶۰ هزار راس دام سنگین در دامداری‌هااحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش چشمگیر قیمت گوشت گوساله در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه دام، قیمت هر کیلو گوشت گوساله به کمتر از ۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوساله با حباب کاذب ۱۰ هزار تومانی در بازار روبه‌روست، افزود: با وجود شرایط مساعد مرتع و علوفه، تولید گوشت به اندازه کافی است که با این وجود نیازی به واردات نداریم.

مقدسی ادامه داد: در حال حاضر دامداران با انباشتگی دام در واحدهای دامداری رو‌به‌رو هستند که به همین خاطر از دولت تقاضا داریم که اجازه صادرات را بدهند چرا که این امر علاوه بر ایجاد ارز آوری از زیان چشمگیر دامداران جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: میزان استحصال لاشه در دام سنگین در حدود ۵۰ درصد وزن دام است


این مقام مسئول در واکنش به مخالفت برخی مسئولان پیرامون صادرات دام، گفت: اگرچه برخی مسئولان اذعان می‌کنند که صادرات دام منجر به تلاطم قیمت در بازار می‌شود، اما این موضوع در صورت مدیریت صحیح صادرات صحت ندارد.

به گفته وی، قیمت هر کیلو دام سنگین با کاهش ۱۱ هزارتومانی نسبت به ابتدای سال به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

رئیس انجمن صنفی گاو داران با انتقاد از قیمت بالای گوشت در برخی خرده‌فروشی‌ها، بیان کرد: با وجود انباشتگی دام در واحدهای دامداری، بارها اعلام کرده‌ایم که در صورت همکاری دولت حاضریم هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان را با نرخ ۷۵ هزار تومان در فروشگاه‌ها و تعاونی‌های مصرف توزیع کنیم، اما تاکنون این امر محقق نشده است. هر چند در مناطق پایین شهر، قیمت هر کیلو گوشت ۲۵ هزار تومان معادل ۳۰ درصد افت داشته است.

مقدسی از انباشتگی ۶۰ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک در واحدهای دامداری خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، مسئولان امر هر چه سریع‌تر باید مجوز صادرات بدهند، در غیر این صورت ممکن است شیوع بیماری مشکلات متعددی برای دامداران ایجاد کند.

رئیس انجمن صنفی گاو داران در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت قیمت تمام شده شیر خام، گفت: با توجه به افزایش قیمت سبوس از ۸۴۰ به یک هزار تومان و ذرت از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان، نرخ تمام شده شیر خام به ۲ هزار و ۶۴۰ تا ۲ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است که برای استمرار تولید، قیمت شیر خام باید افزایش یابد چرا که ۵۰ درصد غذای دام را ذرت علوفه‌ای تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

صادرات دام امری مهم در جلوگیری از انباشت در واحد‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
وقتی صادرات می کنن همه چی گرون میشه فروشنده ها میگن دارن صادر می کنن وقتی صادر نمی کنیم بازم فروشنده ها میگن چرا صادر نمیکنیم زیاد داریم والا ما هم بر سر دوراهی مونریم چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۲۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
جای تعجب دارد که چرا باوجود اینکه دولت از کاهش فروش نفت دم می زند و دلیل بالا رفتن قیمت ارز را هم کمبود ارز می نداند ولی صادرات بسیاری از محصولات را می بندد و خودش جلوتر از دولت آمریکای تروریست نسبت به خود تحریمی اقدام می نماید . دام های سنگیم در دامداری ها انباشته شده اند و با سرد شدن هوا و افزایش مریضی تعداد زیادی از این دام ها تلف شده اند . دولت تدبیر و امید لطفاً جهت بیکار شدن بساری از قشر ضعیف جامعه یه فکری به حال دامداران هم بکنید یا صادرات را آزاد کنید و یا خودتان نسبت به خرید تضمینی دام اقدام نمایید.
آخرین اخبار