شناور‌های صیادی سیستان وبلوچستان به دریا نروند/سرعت باد به بیش‌از ۲۶۰ کیلومتر برساعت می‌رسد

سالاری‌فنودی گفت:شناور‌های صیادی استان به دلیل فعالیت توفان «کیار» از امروز دوشنبه به دریا نروند و تمامی تردد‌های دریایی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی متوقف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا سالاری‌فنودی رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: سوپر توفان حاره‌ای در موقعیت ۱۷ N و ۶۷ E قرار دارد و بیشینه سرعت باد در محل فعالیت به بیش‌از ۲۶۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

او بیان کرد: ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان از امروز بویژه بعدازظهر حدود چهار متر برآورد می‌شود بر این اساس تمامی تردد‌های دریایی باید متوقف شود.

رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: شناور‌ها به مکان‌های امن و در صورت امکان به خشکی منتقل شوند تا از احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی جلوگیری شود.

او ادامه داد: توفان «کیار» برای جنوب شرق کشور بارش خاصی نخواهد داشت، اما باد‌های شدید در این سواحل موجب ایجاد امواج بسیار بلند خواهد شد و فعالیت قایقرانی و کشتیرانی این مناطق را مختل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: دریای عمان از امشب طوفانی است/ صیادان به دریا نروند 


سالاری فنودی تصریح کرد: این توفان در شمال اقیانوس هند است و در فاصله حدود بیش‌از هزار کیلومتری از بندر چابهار قرار دارد و با سرعت ۱۴ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غرب در حرکت است.

او گفت: هر گونه تغییری در مسیر حرکت توفان به اطلاع مردم چابهار، کنارک بویژه صیادان خواهد رسید.

 

انتهای پیام/پ

 هشدار هواشناسی برای سوپر توفان حاره‌ای

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار