دانستنی پزشکی ؛

ماده غذایی ضد سرطان که چندبرابر شیر کلسیم دارد/ جویدن ناخن چه عوارضی دارد؟

در این بسته دانستنی درباره فواید کنجد، عوارض جویدن ناخن بر سلامت بدن و بهترین زمان مسواک زدن خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

بهترین زمان مسواک زدن چه وقتی است؟

هنگام خواب ترشح بزاق دهان کم خواهد شد.  باکتری‌ها و جرم‌ها در دهان تجمع پیدا می‌کنند. اگر قبل از صبحانه مسواک زده نشود، تمامی آن‌ها وارد معده خواهند شد.  مسواک زدن یکی از ساده ‌ترین و بهترین راه ها برای حفظ سلامت دندان‌ها است. اما پرسشی که  وجود دارد این است که بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است. حداقل دو بار در روز باید دندان‌ها  را  مسواک زد، زمان مسواک زدن باید ۵ دقیقه طول بکشد.  بهترین زمان مسواک زدن قبل از خواب شب  و در مرحله دوم در هنگام صبح است. باید روزی سه بار مسواک زده شود ولی مسواک قبل از خواب و در هنگام صبح ضروری است.

ساعت10/ جمعه/

اما دقت کنید زمان‌هایی که در طول روز بیشتر می‌خورید و می‌آشامید، باید بیشتر از مسواک استفاده کنید. مسواک زدن درست به از بین بردن پلاک‌های دندان کمک می‌کند. باکتری‌های موجود در پلاک دندان عامل ایجاد بیماری مهم دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های لثه خواهند بود. همین مسواک زدن که عامل مهم سلامتی دهان و دندان و در نتیجه کل بدن است، گاهی برای مینای دندان که بخش با ارزش دندان است، مضر است.

زمان استفاده از نخ دندان همراه با مسواک است که بهترین حالت این است که بعد از شروع مسواک و آغشته شدن دندان ها به خمیر دندان مسواک زدن را موقتا قطع کرده و نخ دندان استفاده کنید، سپس ذرات جدا شده را با ادامه مسواک زدن خارج کنید ولی می توانید قبل از شروع مسواک از نخ دندان استفاده کنید.

کنجد نسبت به شیر کلسیم دارد

کنجد دشمن پوکی استخــوان، ضد ورم مفاصل و رماتیسم، ضدسرطان و قارچ است هوش و بینایی راتقویت کرده وکلسترول راکاهش می دهد.  کنجد دارای خواص گوشت است اما ضرر آن را ندارد. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که سلول‌های ما را در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های بسیار موذی هستند که بدن ما را در معرض بیماری‌های قلبی عروقی، برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر مربوط به پیری قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید خودتان را از این بیماری‌ها و پیری دور نگه دارید بهتر است از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید. کنجد هم یکی از این مواد غذایی مفید است. به غذاهایتان از این دانه‌های ریز اضافه کنید. یک مشت از این دانه‌های بو داده میل کنید تا بدنتان قوی‌تر و جوان تر شود.

ساعت10/ جمعه/
کنجد حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام توکوفرول‌ها است که سازنده‌ی ویتامین E هستند.  زمانی که به اندازه‌ کافی از این آنتی‌اکسیدان‌ها جذب کنید بدنتان را در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی ایمن کرده‌اید. توجه داشته باشید جذب ویتامین E بالا پوستتان را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد یعنی آکنه و مشکلات پوستی را از شما دور می‌کند.

دانه‌های کنجد جزو خوراکی‌هایی هستند که حاوی بیشترین میزان لیگنان‌ها است. لیگنان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که همانند هورمون استروژن عمل می‌کنند برای همین به آن‌ها لقب فیتواستروژن داده‌اند. لیگنان‌های موجود در کنجد به خصوص کنجد آسیاب نشده همانند لیگنان‌های موجود در دانه‌ی کتان جذب بدن می‌شوند. دانه‌های کنجد سبوس دار یعنی پوست نکنده منبع فوق‌العاده‌ کلسیم محسوب می‌شود.  کلسیم در انعقاد خون، کنترل فشار خون و انقباض عضلات نقش موثری دارد.
 
دانه‌های کنجد سرشار از فسفر هستند. معمولاً کمبود کلسیم و فسفر در بدن رایج است. فسفر نقش موثری در ساخت و حفظ سلامت استخوان و دندان‌ها دارد. علاوه بر این به رشد و احیای بافت‌های بدن کمک کرده و pH خون را در وضعیت نرمالی نگه می‌دارد. حتماً می‌دانید که فسفر برای بهبود عملکرد مغز نیز لازم است. اگر شما فعالیت مغزی زیادی دارید هر روز کنجد میل کنید.

فواید جعفری

اضافه کردن جعفری تازه به غذاهای روزمره یک روش دیگر برای امتحان فواید این گیاه است. تقریبا همه چیز را با هم ترکیب کنید و آن را به سوپ، سالاد، سس اضافه کنید. جعفری از سبزی های بسیار پر خاصیت است که خواص درمانی زیادی دارد و همینطور جوشانده آن در لاغری و درمان سنگ کلیه تاثیر دارد و هدف ما در این بخش از روش استفاده از خواص جوشانده جعفری برای کاهش وزن است اما فراموش نکنید که قبل از اضافه کردن مقدار کمی جعفری در رژیم غذایی خود، با پزشک خود مشورت کنید.

ساعت10/ جمعه/

جعفری می تواند با داروهای خاص (مثلا، رقیق کننده خون) واکنش نشان دهد و می تواند برخی بیماری ها را دشوارتر کند. استفاده از جعفری برای کاهش وزن برای افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند مناسب نیست و حتما باید با مشورت و اجازه پزشک مصرف کنند . جعفری برای درمان کیسه صفراء و بیماری های کبدی دارویی اثربخش است. جوشانده جعفری به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن و رشد رگ های خونی جدیدکمک می کند و جریان گردش خون را بهبود می بخشد.


بیشتر بخوانیدداروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟


جویدن ناخن بر سلامت بدن 

جویدن ناخن علاوه بر ایجاد احساس خجالت و داشتن ناخن های زشت، اثرات خطرناک دیگری نیز دارد، باعث عفونت های دهانی، مشکلات دندانی، ناتوانی استفاده از دست ها، عفونت ناخن ها خواهد شد. اگر به بافت اطراف ناخن هایتان آسیب بزنید ممکن است رشد ناخن ها را برای همیشه متوقف کنید و این کار هم، شکل ناخن ها را غیر طبیعی نشان می دهد و یا حتی می تواند لبخند شما را نیز خراب کند، چرا که باعث تراشیده شدن، ترک خوردن و یا شکستن دندانها می شود.

ساعت10/ جمعه/

ترکیب شیمیایی بزاق  این امکان را می دهد که چربی ها و سایر مولکول های غذایی را از بین بروند، در حالی که به هضم آن ها کمک می کند، اگرهمواره ناخن هایتان را در دهان خود قرار دهید، پوست انگشت می تواند از نوک انگشتان  آسیب ببیند و باعث سوزش شود.
 
انتهای پیام /
 

بهترین زمان مسواک زدن چه وقتی است؟/ خوردن این سبزی موجب لاغری و درمان سنگ کلیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار