در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

تولید نانو فیلتر‌های صنعتی برای اول بار در کشور

فناوران ایرانی با استفاده از فناوری نانو الیاف، نانو فیلتر‌های صنعتی تولید کردند که به راحتی قادر به جدا سازی ذرات زیر ۱ میکرون است.

تولید نانو فیلتر های صنعتی برای اول بار در کشورسید امیر حسین تقوی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گقت و گو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما تولید کنند نانو الیاف در مقیاس صنعتی است، نانو الیاف در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های پزشکی و صنایع کاربرد بسیاری دارد.

او ادامه داد: ما با توجه به نیاز صنعت و شرایط زیست محیطی کارخانجات صنعتی با استفاده از نانو الیاف فیلتر‌های صنعتی با راندمان بالا تولید می‌کنیم و در تمام صنایع فولاد، سرب، روی و مس، سیمان، گچ، آرد، کاشی و سرامیک، رنگ و رزین وغیره کاربرد دارد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: قسمتی از آلودگی‌های هوای شهر‌ها ناشی از خروجی کارخانجات صنعتی است و فیلتر‌های مورد استفاده در صنایع قادر به جداسازی کامل ذرات زیر ۱۰ میکرون و زیر ۲.۵ میکرون که شاخص‌های آلودگی‌های هوا را تغییر می‌دهند نیستند، اما فناوران ما با استفاده از فناوری نانو الیاف، نانو فیلتر‌های صنعتی تولید کردند که به راحتی قادر به جدا سازی ذرات زیر ۱ میکرون است.


بیشتر بخوانید:فناوری جدیدی که شما را از بوی بد پا خلاص می‌کند


تقوی با اشاره به مزایای نانو فیلتر بیان کرد: یکی از قابلیت‌های مهم این محصول جداسازی و به دام انداختن کوچکترین ذرات بوده و دیگر اینکه به واسطه فیلتراسیون سطحی طول عمر بیشتری نسبت به فیلتر‌های معمولی دارند، زیرا پس استفاده از نانوفیلتر‌های صنعتی هم باعث کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و هم برای صنایع مقرون به صرفه است.

او تاکید کرد: ازآن جایی که کشور ایران در رتبه ۴ تولید علم در فناوری نانو است با توجه به اینکه چند سالی است صنعتی سازی محصولات مبتی بر فناوری نانو در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیر ستاد توسعه فناوری نانو قرارگرفته محصولات زیادی راستی آزمایی شده و گواهی نامه معتبر محصول نانو مقیاس صادر می‌شود که نانو فیلتر تولید این شرکت دارای گواهی نامه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان ادامه داد: همین امر موجب شده کشورما پیشتاز در تولید محصولات با فناوری نانوباشد. محصول نانو فیلتر‌های صنعتی از این قائده مستثنی نیست و ایران از اولین تولید کنندگان فیلتر‌های صنعتی مبتنی بر فناوری نانو الیاف است در حالی که کشور هلند درخواست ساخت فیلتر برای خروجی‌های فن‌های دامداری را دارد.

تقوی گفت: دیگر محصول شرکت ما که مبتی بر فناوری نانو الیاف و با توجه به نیاز و حفظ سلامت کارکنان در صنعت تولید شده است نانو ماسک‌های صنعتی است که دارای جذب بسیار زیاد و ۲۵ برابر افزایش راندمان نسبت به ماسک‌های وارداتی بوده.

او بیان کرد: نانو ماسک‌های تنفسی شرکت ما، جذب ذرات ۳۰۰ نانو متر به بالا دارند در حدی که بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌ها را جذب و جلوگیری و نفوذ به ریه استفاده کننده را می‌کند ضمن اینکه با توجه به استفاده از نانو الیاف تنفس در این ماسک‌ها به راحتی انجام و به اصطلاح ماسک هاس سبکی هستند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان نانو فناوران در پایان گفت: شرکت ما خدمات پوشش نانوالیاف صنعتی را جهت کمک به شرکت‌ها و تولید کنندگانی که تمایل دارند محصول با راندمان بالا تولید نمایند نیز ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

تولید نانو ماسک‌های صنعتی با قدرت جذب بالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار